Cookies helpen Oma Weet Raad om uw gebruikerservaring te verbeteren. Bij gebruik van de website gaat u akkoord met ons privacy statement. Accepteren

help, mijn honden hebben vlooien!

Hoi, ik heb 2 honden en 1 logéé.. nou hebben ze al een tijdje vlooien en heb ik er alles aan proberen te doen.. de duurste spullen in huis alles ingespoten ze ontwormt + puppetjes gegeven, nu dragen ze een vlooienband. Ik heb dit uiteraard bij de dierenwinkel gekocht. We kammen ze elke dag met dreft, hierdoor gaan de vlooien dood. Maar ze blijven komen.. iemand tips? Ons budget is absoluut niet groot en om nog eens zulke dure spullen te halen gaat ons niet meer lukken. alvast bedankt!

Anoniem

2

Je kan de hond insmeren met gekookte (afgekoelde) azijn. Een paar uurtjes in laten trekken, daarna met shampoo wassen en afspoelen met lauw water. Je hond niet te vaak wassen i.v.m. het vetlaagje in zijn vacht. Je moet ook zeker ervoor zorgen dat de omgeving vlo vrij wordt!

0

je huis de eerst aankomende maanden inspuiten met omgevingspray, de vlooien neten kunnen ruim 9 maanden leven onder de vloer of kast, daarom is het belangrijk dat u de eerst aankomende maanden het huis inspuiten en voor de eerste 6 weken de honden wekelijks wassen met groene dreft afwasmiddel, een vlo bestaan voor 90% uit vet, als je dat gaat ontvetten met dreft (is hypoallergeen en zonder rare toevoegingen) dan gaan ze gelijk dood. bij mijn in de trimsalon wordt 90% van de honden eerst gewassen met dreft om zeker te weten dat er geen parasieten zijn.

0

Login om een reactie te geven: