Cookies helpen Oma Weet Raad om uw gebruikerservaring te verbeteren. Bij gebruik van de website gaat u akkoord met ons privacy statement. Accepteren

strijkzool

Hoe maak ik een strijkzool schoon

Mieke Lispet

2

Met aluminiumfolie en een natte theedoek.

0

Als het een teflon zool is heb ik heen idee, maar een gewone alliminium strijkzool vol krassen en inbrandvlekken is weer als nieuw te maken. Neem hiervoor een vlakke plank of glasplaat en niet daar een vel schuurpapier korrwen 400 op. Doe op het schuurpapier war olie Zonnebloem, mais of olijf, maak=t niet uit en ga het srijkijzer steeds op verscillende manieren over het schuurpapier bewegen met zachte druk. Dus van voor naar achter, achter naar voor, zijwarts op 2 manieren en doe dat net zo lang tot alle krassen in inbandingen verdweneb zijn. Maar nu met een doek en wa=t zeep de zool vetvrij en koop bij de automaterialenzaak een klein potje commandant. dat is een polijsmiddel voor autolakken. Ga hiermee de zool net zo lang polijsten tot hij blinkt als een spiegel. Haal dan met een sat├Ęprikker en een doekje of met wattenstaafjes het zwarte polijstrecidu uit de stoomgaten en vul het ijzer met water. Als het ijzer voorzien is van eer reiingingsstoomstoot doe dat dan ekele keren. neem dan een paar kraanten en ga die intensief strijken. Neem dan een witte oude lap en ga die net zo klang stoomstrijken tot er geen zwart meer afgeeft. ik heb dit meermalen in de praktijk uitgeprobeerd. Duurt een paar uurtjes, maar het resultaat is een nieuwe strijkzool.

0

Login om een reactie te geven: