De beste tips

Blaasontsteking tips

#1. D-mannose slikken werkt

Ik heb alles geprobeerd bij blaasontsteking (e. coli bacterie). 3 antibiotica kuren, cranberry sap, baking soda, asperges eten, etc. Niks hielp en ik had zoveel pijn/ongemak.

Uiteindelijk D-mannose geslikt. 

1ste dag 4 maal 3 pillen.
2e dag 3 maal 3 pillen
3e dag 3 maal 3 pillen
4e dag 2 maal 2 pillen
5e dag 1 pil in de ochtend en 1 in de avond
6e dag 1 pil in de ochtend en 1 in de avond

Waanzinnig effect. Urine laten testen, de huisarts geloofde het niet dat het zo goed kon werken. In tegenstelling tot antibiotica kuur is de e coli bacterie niet terug gekomen. Voel je het weer opkomen kan je het schema van dag 1 tot 3 aanhouden en weg is het. Hoor graag of je er zelf ook succes mee hebt. Groetjes!

Blaasontsteking tips

#2. Karnemelk

Wat goed helpt is karnemelk drinken.
Bekijk 68 andere tips

De nieuwste tips

Blaasontsteking tips

Een flinke pot goede kruidemthee en rust

Zet een pot kruidenthee (thermoskan kan hamdig zijn)  en vul met  1 eetlepel honing, 2 eenpersoonsporties blaas-en nierkruiden van Jacob Hooy,  6cm gemberwortel in dunne plakjes , een afgestreken eetlepel koenjit/kurkumapoeder en een flinke eetlepel honing. Laat zeker een half uur trekken en drink in ongeveer een uur op. Niet bijzonder lekker, maar drinkbaar.

 Herhaal nog eens na 8-10 uur. 

Slaap, hou rust, want dat kan je immuunsysteem nu goed gebruiken.  Bij mij na 2 dagen van blaasontsteking af.

Blaasontsteking tips

Granberry sap

Koop 1 pak of 2 pakken granberrysap.

vaak dronk ik deze dan zo snel mogelijk op.

heeft bij mij veel blaasontstekingen  opgelost

en vergeet niet te blijven drinken en plassen!

Blaasontsteking tips

Blaasontsteking voorkomen

Ik kreeg vaak blaasontstekingen na seks met mijn vriend. Sinds we wat kokosolie gebruiken als glijmiddel (antibacteriële werking) al twee jaar geen enkele blaasontsteking meer. Ik las deze tip zelf ook online, hopelijk kan ik hier iemand van jullie mee helpen!

Nog 68 andere tips

Blaasontsteking tips

Tip tegen blaasontsteking

Ik zit al ruim 15 jaar met een chonische blaasontsteking. En bij mij werkt dit heel goed. Zet een flinke pot thee, ga lekker zitten op de bank (ik zet dan meestal een film aan) of in bed en zorg ervoor dat je benen en voeten goed warm worden. bijv: door middel van een deken en dikke sloffen. Drink de pot met thee zo snel mogelijk op en blijf dan nog even zitten. Totdat je blaas goed vol zit. In de tussen tijd niet gaan plassen.(ik wacht meestal totdat de film afgelopen is). En dan pas goed uitplassen. Nog een paar glazen water erachteraan. Ik ben er dan binnen 2 uur vanaf en voel ik me weer helemaal goed.
Blaasontsteking tips

Tea tree olie op een washandje

Maak een washandje nat, doe daar een paar druppels tea tree olie op, en was daar je vagina mee.
Blaasontsteking tips

Tip van een oude verpleegster

Met medicijnen duurde het veel te lang. Nu gebruik ik 2 bruistablette vitamine c ( in de gele cilinderverpakking) en na 1 dag was de ontsteking weg. Tip van een oude verpleegster.

Heb jij ook een goede tip?

Stuur ons je tip en help zo andere verder.

Nieuwe tip toevoegen Nieuwe tip toevoegen
Blaasontsteking tips

Sinassappelsap doodt bacteriën

Mijn advies is om een fles / pak sinasappelsap naast je neer te zetten. (Sinasappelsap is zuur en doodt de bacteriën in je blaas.) Als je er ongeveer drie longdrink-glazen van gedronken hebt, moet je pas na drie kwartier gaan plassen. Dit herhaal je nog een keer en binnen twee uren is het over! Blijf voor de rest van de dag goed drinken.
Blaasontsteking tips

Blaasontstekingen door urineretentie

Omdat ik M.S. heb, heb ik veel last van blaasontstekingen door urineretentie. Mijn homeopaat adviseerde om bij een blaasontsteking, echina force tabletten, Solidago druppels en vit. C te gebruiken. Dat helpt erg goed en ik heb al geruime tijd geen anti-biotica meer hoeven gebruiken.
Blaasontsteking tips

Vitamince C bij blaasontsteking

Bij blaasontsteking, los een vitamine C bruistablet op in een glas water en drink dit vlak voor het slapengaan. De vitamine C zorgt voor een hogere zuurgraad in de blaas tijdens de nachtrust waardoor bacterien die de ontsteking veroorzaken gedood worden.
Blaasontsteking tips

Ga langs bij de dokter!

Het is een fabel dat vitamine c helpt als je een blaasontsteking hebt. Het staat zelfs in de bijsluiter van het medicijn. Ik heb 4 dagen rondgelopen met een blaasontsteking en erg veel vitamine c, appelsap en crandberrysap gedronken, maar dit helpt niet. Ga naar de dokter, je moet veel drinken en vier maal per dag een capsule innemen. Dan is de blaasontsteking genezen na 5 dagen.
Blaasontsteking tips

Extra persen na het plassen

Het helpt ook heel goed om na het plassen nog eens 30 seconden te blijven zitten en nog eens te persen. U zult zien dat er er altijd nog wat druppels uit komen. Dit kan, per toilet bezoek, een paar keer herhaald worden (juist deze kleine beetjes zijn belangrijk weg te plassen omdat hier nog veel bacterien in zitten die de blaas continue blijven irriteren). Ook is het raadzaam om in het toilet een glas naast het fontijntje te zetten en jezelf dwingen 2 glazen te drinken. Het doet nl veel meer pijn als je een heel klein plasje elke keer hebt dan als je een normale hoeveelheid kunt plassen.
Blaasontsteking tips

Plassen na het vrijen

Blaasontsteking: als je dit wilt voorkomen, plas dan altijd na het vrijen (als een vriendin met een nieuwe man ineens zo vaak blaasontsteking heeft weet u hoe het komt).
Blaasontsteking tips

Cranberry sap werkt tegen pijn

Last van een pijnlijke blaasontsteking. Drink cranberry sap.

Heb jij ook een goede tip?

Stuur ons je tip en help zo andere verder.

Nieuwe tip toevoegen Nieuwe tip toevoegen
Blaasontsteking tips

Berkenbladthee of Kamillethee

Berkenbladthee of Kamillethee zijn rustgevend voor de blaas en stillen de ergste pijn. Veel water drinken, houd de voeten en de buik warm. De vagina met afgekookt water schoonmaken en katoenen ondergoed dragen. Eventueel bij een ruwe ofwel geirriteerde vagina een beetje olie erop om het schrale te verzachten.
Blaasontsteking tips

Neem een biertje

Dit is een tip die ik van mijn oma heb: drink een biertje. Dat klinkt heel gek, maar het verzacht het prikkende gevoel in de blaas onmiddelijk en je moet er veelvuldig van plassen. Het is out of the box, maar nood breekt wet! Ik heb heel vaak blaasontsteking en het is een vaste remedie. Let op: de blaasontsteking gaat er niet van weg, je zult alsnog misschien naar de dokter moeten en dan vervalt het omdat je antibiotica niet met alcohol mag combineren, maar als je het 's avonds voelt en je kunt er nog even niks mee, dan verlicht het de pijn in elk geval.
Blaasontsteking tips

Appe vinigair voorkomt blaasontsteking

Bij het voorkomen van blaasontsteking kan ook het drinken van apple vinigar helpen, te koop in reform winkel.Drink driemaal daags twee theelepels apple vinigar in een glas water, dit verhoogd de zuurgraad in de blaas en dood zodoende de blaasbacterieen.
Blaasontsteking tips

Voorkom gebruik antibiotica

Let op: gebruik geen antibiotica als dat niet nodig is. Dat doodt ook de goede bacterien in je lichaam en verminderd je weerstand. Bij mij hielp bij opkomende blaasontsteking 1000 mg vitamine C, cranberry pillen en Viola Equi (van Bloem Gezondheidsproducten). Dat is een soort natuurlijk antibioticum. Succes ermee.
Blaasontsteking tips

Koude douche

Het klinkt misschien raar, maar als je blaasontsteking hebt helpt het heel goed om even de koude douche erop te zetten. Hierna ga je zonder ondergoed even op bed liggen met een koud, nat washandje of juist een hele warme kruik/pittenzak.

Blaasontsteking tips

Veel water drinken

Veel water drinken, zelfs al vind je het niet lekker. Een paar dagen lang zo'n 2 liter per dag drinken om de blaas gevuld en nat te houden. In een te lege blaas kunnen bacteriën zich namelijk in een razend tempo vermenigvuldigen en dit wil je nu juist voorkomen! En dames: ALTIJD van voor naar achteren vegen na het toiletgebruik...
Blaasontsteking tips

Heermoes- en brandnetelthee

Heermoes thee en of brandnetel thee is daar heel goed voor en vooral de heermoesthee is succes vezekerd voor nierstenen na een paar dagen gaat het weg en de brandnetel thee is tevens ook goed voor allergieën.
Blaasontsteking tips

Mijn tips bij blaasontsteking

Ja wel het is weer zover. Blaasontsteking :(. Bij ons zit het in de familie... Helaas. Ook heb ik al een nierbekken ontsteking gehad! Die is ook leuk :-(. Ik leef gezond, veeg mijn bibs goed af, na sexytime ga ik gelijk plassen. Enz enz. Mijn tip: Neem een warm bad of douche. Zorg dat je ladypart down under hygiënisch blijft. Kleed je vervolgens lekker warm aan (geen strakke kleding ) . Maak een gigantische pot thee (brandnetel) en gebruik d-manose. Drink daarnaast flink wat water en cranberry sap. Plas je blaas goed leeg. Met een halve dag moet je je beter voelen.
Blaasontsteking tips

Paleo helpt voorkomen

Mensen zouden me vermoorden als ik mijn MENING geef. Het leeuwendeel van de mensheid is "verslaafd" aan suiker. Men zegt vaak: ik leef gezond. Ja ja.
Je kunt pas echt zeggen dat je gezond eet en leeft als je alleen groente, fruit, vlees, vis, eieren, noten, zaden, gezonde vetten als kokosolie en ghee eet, ruim 2 liter WATER drinkt op een dag en voldoende beweegt. Sinds ik Paleo eet, (inmiddels 3 jaar) heb ik nooit meer last van blaasontstekingen. Voorheen iedere maand! de sjaak. Ik sport zo'n 5x per week. De oermens liep zo'n 40km per dag. Dus, forget al die pillen (symptoom bestrijding) en kom in actie. Actie is reactie.

Blaasontsteking tips

Loop niet te lang met blaasontsteking

Een blaasonsteking kan zeer gevaarlijk zijn als deze niet over gaat. Blijf er nooit langer dan een paar dagen mee lopen. Op de eerste dag gelijk aan de cranberry capsules/sap, liters water en 1000mg+ vitamine C (ook weer niet teveel) en anders echt naar een arts.
Heb dit jaar 2 maanden aan de antibiotica gelegen voor nierbekken ontsteking en daardoor nu maandelijks wel last en weinig energie. Is echt niet aan te raden hoor...

Heb jij ook een goede tip?

Stuur ons je tip en help zo andere verder.

Nieuwe tip toevoegen Nieuwe tip toevoegen
Blaasontsteking tips

Blaasontsteking? sinaasappelsap!

Heb er op dit moment ook last van lag een uur 's nachts wakker eindeloos te denken wat zou helpen, tot ik me bedacht dat we sinaasappelsap hadden. Ik heb 2 glazen achter elkaar gedronken met een vleugje citroensap erdoorheen. Ik heb nu geen irriterend of brandend gevoel meer en kan nu nog eventjes verder slapen. Dus tip: kan je niet slapen door een blaasontsteking drink sinaasappelsap.
Blaasontsteking tips

Blaasontsteking: D-Mannose

Dankzij omaweetraad cranberry D-mannose (Etos) gekocht na een week lang blaasontsteking te hebben gehad die naar ontzettende rugpijn leidde. Ook pure cranberrysap bij H&B zonder suikers gehaald en merkte na 1 dag al verschil, na 3 dagen was het bijna over. Natuurlijk ook veel water drinken!

Blaasontsteking tips

D-Mannose van Care-Free

Blaasontsteking door E-colibacterie veroorzaakt. Steeds weer, een half jaar lang. Wat een ellende!!! Alles al geprobeerd. Cranberry's etc.. Ook veel antibioticakuren gehad. Nu resistent voor veel antibiotica. Het voedingssupplement wat me heeft geholpen is D-Mannose van Care-Free. Wat een opluchting. Kan het iedereen aanraden. Laat je urine op kweek zetten zodat je weet welke bacterie de veroorzaker is. En een resitentietest is ook een aanrader. Kreeg steeds dezelfde antibiotica terwijl ik daar resistent voor was. Succes.
Blaasontsteking tips

Ondergoed van katoen dragen

Geen synthetisch strak ondergoed dragen, maar ondergoed van katoen! De synthetische stof veroorzaakt een vochtige broeierige omgeving, die bacteriegroei bevordert.
Blaasontsteking tips

Water, water, water

Ik heb regelmatig (beginnende) blaasontsteking en ook vaker dat het in de nacht opspeelt. Wat ik meestal dan doe is op de wc gaan zitten en heel veel water drinken, ook al heb ik er geen zin in. Vervolgens plas ik zo veel mogelijk uit. Soms wacht ik met plassen tot dat mijn blaas eigenlijk goed gevuld is en dan ben ik er heel snel vanaf.
Blaasontsteking tips

Brandnetel thee tegen blaasontsteking

Ik heb al jaren en jaren lang last van blaasontstekingen, vooral na gemeenschap. Echt vervelend en alles geprobeerd. Van cranberry tot d-mannose tot water met baking soda drinken enz enz. Bij mij hielp niets!  Dus elke keer antibiotica. Totdat ik hier stuitte op een tip om brandnetelthee te drinken. Bij mij helpt dit dus echt! Maak een liter pure brandnetelthee (ik gebruik die van het merk Jacob Hooy) en drink de hele pot binnen 1.5 uur leeg. Je zult merken dat de klachten minder worden. Herhaal dit nog een paar keer op een dag en blijf zoveel mogelijk van de thee drinken. Hou het een paar dagen vol. Het heeft mij erg geholpen dus ik hoop jullie ook. 

Blaasontsteking tips

Wollen ondergoed

Zelf kreeg ik vroeger wollen ondergoed, nadat ik regelmatig blaasontsteking had gehad. Of het daardoor is gekomen weet ik niet maar heb er daarna geen last weer van gehad.
Blaasontsteking tips

Zuurtegraad vagina in balans houden

Blaasontsteking kan door (darm-)bacteriën ontstaan, deze kunnen zich makkelijker ontwikkelen en verspreiden als de zuurtegraad van de vagina niet in orde is. Dat is sneller het geval bij synthetisch (polyester etc) ondergoed - katoen dragen en het NIET met agressieve zeep wassen van de vagina. Normale zeep verstoord de normale ph waarde van de vagina. Er is ph5 zeep hiermee kun je de ph-waarde van de vagina in balans houden/herstellen. Dit is dus ter voorkoming van blaasontsteking, niet ter behandeling ervan als je het eenmaal hebt.
Blaasontsteking tips

Koemis koetjingthee

Gebruik Koemis koetjingthee(Reformwinkel) samen met vitamine C. Urine wordt zo zuur dan de bacterien kapot gaan. Werkt prima.
Blaasontsteking tips

Goede ervaring met BlaseCare

Na de overgang begon bij mij de blaasontsteking pech. Steeds opnieuw een beginnende ontsteking. Beginnend want ik begin dan meteen met meer water te drinken, een bruistablet vitamine c van 1000 mg te nemen en daarnaast twee capsules van BlaseCare. Ook drink ik hierbij thee met een stukje gember erin getrokken en meng ik een rauw knoflookteentje in stukjes door mijn eten. De blaasontsteking is dan binnen enkele uren weer weg. Ook let ik op hoe ik op het toilet zit, en dat ik goed uit plas. Waarbij het belangrijk is om na het plassen even te blijven zitten en wat op en neer, en naar voren en achter te bewegen zodat de soms achter gebleven plas er toch nog uitkomt. Klinkt lachwekkend, maar helpt wel. Daarbij niet te hard persen.

Heb jij ook een goede tip?

Stuur ons je tip en help zo andere verder.

Nieuwe tip toevoegen Nieuwe tip toevoegen
Blaasontsteking tips

Beginnende blaastontsteking

Bij een beginnende blaasontsteking een stuk of 8 vitamine c tabletjes eventueel 2 keer per dag eten en veel drinken en de blaasontsteking verdwijnt.
Blaasontsteking tips

Bloemblaadjes van de Geranium

Neem 3 x per dag 3 verse bloemblaadjes van een geranium of 3 x pd. 5 gedroogde bloemblaadjes. Blaadjes goed kauwen. Bijt maar eens in het witte puntje van een blad, dat is erg zuur. Werkt prima.
Blaasontsteking tips

Zuurtegraad op peil houden

Bij chronische blaasonsteking is het raadzaam, iedere dag vitamine C 500 of 1000 mg. in te nemen. Dat houdt de zuurgraad in de blaas op peil en de blaas is minder gevoelig voor infectie. Dit advies kreeg ik van de Uroloog. En het werkt.
Blaasontsteking tips

Appelsap vermindert blaasontstekling

Drink bij het begin van een blaasontsteking veel appelsap, door de zuurgraad van het sap zal de blaasontsteking snel verminderen.
Blaasontsteking tips

Heilzame kracht van D-Mannose

Bij de reform haal je een potje D-Mannose. Zijn een soort kristallen en werken prima. Gewoon in water oplossen en opdrinken. Kan ook preventief gebruikt worden.
Blaasontsteking tips

Lijnzaadolie tegen blaasontsteking

Als je vaak last hebt van blaasontstekingen dan is een volgende ontsteking te voorkomen door elke dag een eetlepel lijnzaadolie te nemen. Door de yoghurt of vla is dat prima te doen. Wel pas hiermee gaan beginnen als de blaasontsteking genezen is.
Blaasontsteking tips

Heb je het gevoel dat je een blaasontsteking hebt, dan helpt deze tip echt. Alleen niet doen wanneer je zwanger bent!! Drink een glas water of 2. Kook een waterkoker vol water, doe dit in een emmer. Zet de emmer in de badkamer, desnoods een handdoek eronder om schuiven te voorkomen. Ga bloot boven de emmer zitten/hangen. Als je moet plassen laat het gewoon lopen. De hitte doodt de bacteriën.
Blaasontsteking tips

Cranberry sap bij blaasontsteking

Ik heb vaker last gehad van blaasontsteking en heb eindelijk uitgevonden hoe het op een natuurlijke manier over gaat. Drink iedere dag 2 pakken cranberry sap ( zonder toegevoegde ingrediënten en ben er zeker van dat er een hoog gehalte cranberry sap in zit). Je hoeft alles niet in een keer te drinken maar zorg dat op het einde van de dag de pakken sap leeg zijn. Doe dit tot de blaasontsteking weg is ( bij mij ongeveer 2/3 dagen) door het sap wordt de blaas schoon gemaakt en gaan alle bacteriën die blaasontsteking veroorzaken mee naar buiten. Het water drinken is gewoon erg gezond voor je lichaam en maakt je blaas ook wel schoon maar neemt niet zo zeer alle bacteriën die blaasontsteking veroorzaken mee naar buiten. Je moet wel veel plassen op een dag maar dat komt omdat je veel vocht binnen krijgt. Cranberry sap is trouwens heel gezond en het is er ook in de vorm van tabletten.
Blaasontsteking tips

Voorkom blaasontsteking tip van de Doktersassistente!

- Drink minimaal 2L op een dag.
- Zodra je moet plassen, ga niet meteen plassen maar wacht wat langer totdat je het niet meer kan ophouden.
- Neem Cranberry capsules van de drogist. Deze maken je urine wat zuurder waardoor alle slechte bacteriën dood gaan!
- laat zoetigheid/suiker staan.

Blaasontsteking tips

Bekkenbodemfysio om blaasontsteking te voorkomen

Jarenlang regelmatig blaasontstekingen gehad. Alle tips geprobeerd maar niks hielp echt. Het enigste wat echt life-changing is geweest is een aantal bezoeken aan de bekkenbodemfysio.

Ik had te gespannen bekkenbodemspieren en had mezelf rare manieren aangeleerd om te plassen (lees: persen). Ga absoluut niet persen (dit maakt het alleen maar erger)! Ontspan je als je naar het toilet gaat en kantel je bekken een paar keer als je klaar bent. De laatstste beetjes plas lopen er vanzelf uit.

Verder (ook op aanraden van de fysio) m'n normale dingetjes aangehouden zoals plassen na seks (heel belangrijk) en dagelijks cranberry met d-mannose supplement.

Heb jij ook een goede tip?

Stuur ons je tip en help zo andere verder.

Nieuwe tip toevoegen Nieuwe tip toevoegen
Blaasontsteking tips

D-manose

Vroeger deed ik een kuurtje met zuiveringszout als ik blaasontsteking had. Het werkte prima, maar reinigde echt alles. Niet handig als je aan het werk bent.

Tegenwoordig neem ik zuivere d-manose poeder. Klein schepje (zit bij de poeder) oplossen in water. Als je veel last hebt paar keer per dag herhalen, daarna kan je afbouwen. Uiteraard daarnaast nog steeds veel water drinken en/of groene thee. 

Ik heb na een uurtje er al baat bij en minder last/aandrang. 

D-manose kan je online kopen, maar ook gewoon bij de Holland en Baret of een andere reform winkel.

Blaasontsteking tips

niet meer maar MINDER drinken (en bezoek een uroloog voor controle!)

Vanaf mijn 20e jarenlang elke maand blaasontsteking gehad. Soms kon ik het afremmen met veel cranberrysap, thee en zuur fruit. Zwieso dronk ik veel thee, van die grote mokken. Plassen na de sex was een must. Maar toch kreeg ik het vaak. Mijn huisarts wilde me preventief antibioticakuur geven. Maar bij een indicatie van minimaal 6-8 keer blaasontsteking kun je een urologisch onderzoek aanvragen. Doe dat! Ze doen dan een aantal testjes. Bij mij kwam eruit dat ik TEVEEL (thee) dronk en te weinig frequent plaste. Ik bleek door het vele drinken een enorme blaascapaciteit te hebben ontwikkeld (>1 L!). Dit noemen ze ook wel een verpleegstersblaas. Gevolg: bekkenbodemspieren rekken uit, aanspannen gaat daarom moeilijker, en beetjes plas blijven dan achter of kunnen lekken, met infecties tot gevolg. De oplossing was simpel: drink, maar niet niet teveel (dat 2L nodig is is een gezondheidsfabel) en plas regelmatig. Ik kreeg ook nog ontspanningsoefeningen van een bekkenfysio. Nu ben ik al jarenlang vrij van blaasontstekingen.
Blaasontsteking tips

Cranberrysap drinken

Voor blaasontsteking en het voorkomen ervan: Cranberrysap drinken, of thee van gedroogde cranberrys drinken, het helpt echt.
Blaasontsteking tips

Cranberrysap

Het drinken van Cranberrysap is erg goed tegen een cystitis (blaasontsteking), omdat dit de PH waarde (zuurgraad) van de blaas weer neutraal maakt. Waardoor de bacteriën dood gaan die dit veroorzaken.
Blaasontsteking tips

Citroen, Berendruif en Vitamice C

Pers elke ochtend een citroen uit en leng deze aan met lauwwarm water en neem beredruif of D-manosse capsules verder helpt daarnaast een hoge dosis vitamine C tabletten!
Blaasontsteking tips

Dit werkt tegen blaasontsteking

Het beste werkt na de seks te plassen en je vagina van blaas naar je anus af te vegen. Als je dan toch een blaas ontsteking denkt te krijgen, veel vitamine pillen slikken en veel te drinken, maakt niet uit wat als het maar vocht is. Als het niet geholpen heeft, niet langer ermee rondlopen, maar haal gewoon blaasontsteking pillen bij de huisarts!!!
Blaasontsteking tips

Lichaamseigen stof D-mannosse

D-mannosse, te koop bij de Tuinen; een lichaamseigen stof die zich aan de bacterie bindt, zodat deze zich niet (meer) aan de blaaswand kan hechten. Gegarandeerd succes!!.
Blaasontsteking tips

Rozenbottelthee tegen blaasontsteking

Rozenbottelthee of rozenbottels. De rozenbottels ontzaden, dan rauw opeten, of laten drogen en thee van maken bij blaasontsteking, werkt uitstekend! Veel warm/heet drinken.
Blaasontsteking tips

Peterselie bij blaasaandoeningen

Peterselie is bij de meeste mensen bekend. Dat het niet alleen lekker is, maar ook geneeskrachtig, weten minder mensen. Het stimuleert niet alleen de stofwisseling maar het werkt ook gunstig bij maag-, nier- en blaasaandoeningen. Meestal doe ik zelf een glas water met een paar takjes peterselie 2/3 minuten koken en dan het laten afkoelen en de sap opdrinken. Mijn blaas werd er rustiger van, had minder pijn met plassen en de jeuk was weg. Dus ik zou zeggen proberen waard.
Blaasontsteking tips

Heermoes bij beginnende blaasontsteking

Bij beginnende blaastontsteking: 50 gram heermoes (bij reformzaak te koop) zachtjes laten inkoken in een halve liter water. De boel zeven en het vocht in drie etappes drinken. Eventueel de volgende dag nog eens herhalen en combineren met (ongezoete) cranberrysap. Niet lekker, maar bijzonder effectief!

Heb jij ook een goede tip?

Stuur ons je tip en help zo andere verder.

Nieuwe tip toevoegen Nieuwe tip toevoegen
Blaasontsteking tips

Geen drank met suiker

Dranken met suiker vermijden (zoals frisdranken). De bacterie houdt van suikers en kan zich daardoor juist vermenigvuldigen.
Blaasontsteking tips

Iedere dag karnemelk

Iedere dag een grote beker karnemelk zonder suiker drinken helpt bij mij om een blaasontsteking te voorkomen.
Blaasontsteking tips

Natuurlijk, goedkoop, effectief, lekker

Koop losse, gedroogde goudsbloem (calendula (bijv van Jacob Hooij) . Doe een pluk in een mok, overgiet met gekookt water, laat trekken en opdrinken als thee. Drink 3 a 4 mokken over de hele dag, naast je gebruikelijke drinken.

Neem de tijd om goed uit te plassen

Blaasontsteking tips

Goedkoop, natuurlijk en effectief

Koop losse gedroogde goudsbloem  (calendula) van bijv Jacob Hooij. Giet gekookt water over een pluk goudsbloem, laat het trekken en drink het als thee. Drink 3x  per dag naast je gebruikelijke drinken. Verder de tijd nemen om goed  uit te plassen. 

Blaasontsteking tips

Blaasontsteking

Gebruik cranberry sap ,helpt echt het zorgt dat je vitamine binnen krijgt 

Blaasontsteking tips

Cranberry of Vitamine C tegen blaasontsteking

Cranberry capsules slikken of vitamine c bruistabletten in water oplossen, doe dit preventief en je hebt veel minder snel last van blaasontsteking. Ook als je de blaasontsteking toch op voelt komen kan dit heel goed helpen om de ontsteking te vermijden of snel over te laten gaan. De vitamine c bruistabletten zuurt de urine aan en houdt de bacteriën weg. Cranberry bevat antioxidanten die kunnen voorkomen dat de bacteriën zich vasthechten aan de blaaswand en ook cranberry's maken de urine zuurder.

Blaasontsteking tips

Warmwater met peterselie

Erg gevoelig voor blaasontsteking veel kuren gehad tot dat ik ben begonnen met peterselie drinken . Als ik de blaasontsteking voel aankomen voeg ik peterselie toe aan warm water, laat het even intrekken en drink het op. Na een half uur/uur merk ik gelijk verschil bij het plassen. Na een paar glazen peterselie ben ik weer van de blaasontsteking af. Sinds ik deze tip gebruik  heb ik geen kuur meer nodig gehad .

Blaasontsteking tips

Bakingsoda en vitamine c

Drink ongeveer een ruime theelepel bakingsoda met warm water weg. Neem daarna gelijk twee vitamine c bruistabletten in. Doe dit voor het slapen en ga in de ochtend pas weer plassen. Werkt bij mij super.. na 3 jaar chronische blaasontsteking 

Blaasontsteking tips

Cutroensap

Na geslachtsgemeenschap en alles uitgeplast te hebben heb ik vaak last van een (beginnende) blaasontsteking. Ik drink dan een glas of 2 met verse citroensap gemengd met lauw water (50/50) wanneer ik het voel opkomen. Daarna blijf ik de hele tijd water drinken. De dag erna voel ik er niets meer van.

Blaasontsteking tips

Binnen een uur geen ongemak meer bij blaasontsteking

Tip van mijn moeder, doe dit al jaren. Elke eerste paar uur druppels van d'r Vogel. Solidago complex. 

Druppels, geen tabletten. Concentratie is hoger. Daarbij goed water of thee drinken. 

Werkt als een tierelier! 

Heb jij ook een goede tip?

Stuur ons je tip en help zo andere verder.

Nieuwe tip toevoegen Nieuwe tip toevoegen
Blaasontsteking tips

Snel van je beginnende blaasontsteking afkomen

Ik was altijd heel gevoelig voor blaasontsteking, ook vooral na de gemeenschap. Wat voor mij perfect werkt is jezelf van onderen insmeren met pure kokosolie (kruidvat Alberthein) en dan ook inwendig. Kokosolie is bacterie dodend zo is gebleken uit wetenschappelijke onderzoeken. Je kan het ook als glijmiddel gebruiken.

Blaasontsteking tips

Vitamine C

Neem veel vitamine C, het maakt niet uit hoeveel, want als je te veel neemt plas je het toch weer uit.
Blaasontsteking tips

2 liter Cranberrysap

Als je blaasonstekeing heb geruik dan 2 liter cranberrysap op gebruik cranberrypillen bij mij werkt het prima na een dag of 3 a 4 is het weer over!!!!
Blaasontsteking tips

Brandnetelthee drinken

Bij een blaasontsteking of het zuiveren van je blaas is er maar 1 oplossing namelijk brandnetelthee drinken. Brandnetels zijn bloedzuiverend.
Blaasontsteking tips

Popurine extra forte druppels. 3 x daags 40 druppels in weinig water. Vlak voor het slapen gaan laatste dosis nemen met weinig water zodat het heel de nacht in je blaas zit. En 1 x 1000 mg vitamine C tablet in de avond. Werkt perfect. Dit hoeft alleen als je de blaasontsteking hebt, maar als je het aanvoelt komen kan je het preventief nemen. Al jaren bezig. Veel antibioticakuuren verder en verder hielp niks. Eindelijk ben ik van mijn probleem verlost.
Blaasontsteking tips

Badedas verlicht pijn blaasontsteking

Bij blaasontsteking ga ik altijd in een warm bad met Badedas (te koop bij drogist). Dit is niet voorkomend of helpend maar het verlicht oprecht de pijn voor de rest van de dag !!
Blaasontsteking tips

Water en brandnetelthee

Brandnetelthee drinken en lekker veel water en dit over de gehele dag (: voor je het weet is het al stukken minder of zelfs al weg!
Blaasontsteking tips

Jeuk bij blaasontsteking verhelpen

Bij jeuk bij blaasontsteking wat yoghurt op een maandverband doen(kotex), koelt en stilt de jeuk. Tevens voor vaginale schimmel Petra

Op Oma Weet Raad vind je veel tips waarmee je met huismiddelen en handigheidjes bepaalde problemen kunt oplossen. Deze tips komen van gebruikers van de website en zijn niet gecontroleerd op hun werking. Hierdoor zijn de tips absoluut niet geschikt als vervanging voor medisch advies. Indien je medische of psychische klachten ervaart, raden we met klem aan om direct de huisarts of een andere medisch specialist te raadplegen.