De beste tips

Bultjes op buitenste schaamlip

#1. Laat het checken!

Een bultje kan iets simpels zijn als een ingegroeide haar of een talgkliertje maar het kan ook heftiger zijn. Ik had namelijk 9 jaar geleden, dacht ik ook een ingegroeit haartje was, gynaecoloog dacht het ook, weg gesneden en voor alle zekerheid een biopt van genomen, toen ze de uitslag weer hadden telefoontje of ik even dringend kon langs komen. Zelfs de wachtkamer zat barstensvol en mocht gelijk doorlopen, dan weer je al dat niks goeds is wat ze gaan vertellen. Was vulva-kanker, halve schaamlip weg gesneden, nog radioactief spul door de poortwachtersklier gegaan. Dacht klaar, nee hoor, nog 6 jaar één tot twee keer per jaar nog laserbehandeling nodig gehad, onrustige huid bleef maar terug komen, zodanig tot aan me anus. Toen hebben ze gezegd als nu na dat wegsnijden niet weg blijft wordt het chemo of radio therapie. Was ik maar gelijk gegaan na tweede week ipv maanden door blijven lopen. Nu gelukkig bijna drie jaar rustig. Alleen is dat een wonder want komt voor dat andere vrouwen normaal jaarlijks operatie nodig hebben, rest van hun leven. Dus wacht niet te lang als je nog eens pijnlijke bultjes op je schaamlip hebt. Grtz HC4Life