Cookies helpen Oma Weet Raad om uw gebruikerservaring te verbeteren. Bij gebruik van de website gaat u akkoord met ons privacy statement. Accepteren

Huid dof en acne

Forum  ›  

Huid dof en acne

Hallo, Ik heb elke keer een doffe huid en dan weer niet en ik weet niet hoe dat het komt. En als ik niks gebruik zijn mijn puistjes bijna weg en als ik wel dingen gebruik zijn ze er weer. Kan iemand mij helpen?

Peterkever5

1

Veel "jeugdpuistjes zijn te voorkoem door met je handen en vingers van je gezicht af te blijven. Ga er maar eens op letten als jonge jongens en meiden met hun wang tegen hun hand steunen of het hun voorhoofd tegen hun handen zitten te studeren etc. Veelal zul je dan zien dat juist daar puistjes zitten. ga er dus op letten dat je er geen gewoonte van maakt om je handen op bepaalde momenten ergens tegen je gezicht te houden. Ik weet niet of het middel nog verkrijgbaar is, maar vcroeger kon je bij de drogist DDD kopen. Dat was een lotion die je met een watje op de kwetsbare plekken aanbracht en je huid werd er een beetje warm van door de betere doorbloeding. Je kunt hetzelfde effect krijgen met alcohol. Als je elke avond de kwetsbare plekken reingt met alcohal en er dan nog wat op dept, zul je ook voelen dat je huid beter gaat doorbloeden en tegelijkertijd verwijder je overtollig vet van je huid. En als je vrij bent van puistjes, blijf danmet je vingers en handen van je gezicht, eet niet te vet en niet teveel bier en jehoud zo acne binnen de perken. Ik ben geen arts, maar mij heeft het vele en vele jaren geleden goed geholpen en dankzij mijn advies heb ik er al diverse van hun kwelling afgeholpen en hebben mijn kinderen geen juegdpuistjes gehad.

Inloggen of reactie achterlaten als gast

Reactie geplaatst