Cookies helpen Oma Weet Raad om uw gebruikerservaring te verbeteren. Bij gebruik van de website gaat u akkoord met ons privacy statement. Accepteren

Forum  ›  

moeilijk in slaapkomen

Hallo, oma Ik heb u hard nodig ik kom heel slecht in slaap ,wat kan ik doen???? Gr bloem

Fleur von Bannisseht

6

Een uur voordat je gaat slapen geen mobiele aparaten gebruiken. Neem één kopje thee voor je gaat slapen. En maak het niet te warm in bed.

0

Valeriaandruppels, werkt heel rustgevend!

0

Ga comfortabel liggen, kruis je armen over je borst en tik dan met je linkervinger je rechterschouder aan en met je rechter vinger tik je je linkerschouder aan. Tel mee hoe vaak je een schouder aan hebt getikt. Het werkt echt!! Let er wel op dat je armen echt gekruist zijn! Succes! =)

0

Er zijn duizenden goedbedoelde tips, maar voor de echte problkeemslaper, zoals ik, niet werkzaam. Slaaptabletten is het beste, maar geen optie omdat het verslavend werkt en niet bedoeld om je van chronische slaapproblemen af te helpen. Ik weet er al 45 jaar alles van. Mijn aanpak zal ik hier dan ook hier neerzetten, maar ik wil er wel de nadruk op leggen dat dit MIJN aanpak is en je zelf moet bepalen wat je er mee doet. **Ten eerste wil ik niet gaan slapen met een hoop zorgen over morgen en de toekomst. Ik weet beter dan wie dan ook dat je het meeste niet op kunt lossen, maar voor ik naar bed ga spreek ik met mezelf af om het nu te laten rusten en het morgen weer op de agenda te plaatsen. De werkdag zit er voor mij op om 21.00 uur en om dat ik gepensioneerd ben betekend dat dat ik na 21.00 uur niet meer klus of hobby. Ik zet de dvd aan en kijk naar een leuke film zoals louis de funes, Bud spencer etc en ik schenk me een glaasje wijm in en zit lekker ontspannen te kijken. Dan schenk ik nijn tweede glaasje in en neem een tablet van 1 mg melatonine. Melatonine is een lichaamseigen stof die de pijnappelklier aanmaakt zodra het donker wordt. Helaas moet men steeds meer moeire doen om ze te kopen boven de 0,1 mg maar dat lukt met wat googlen best nog wel en ook de apotheek heeft ze zonder recept, al zijn ze daar wel duurder. Dan zet ik de TV uit, drink rustig mijn wijntje op en ga naar bed. ik ga geen half uur in de badkamer liggen ploeteren en weer fit worden, en mijn tanden poetsen is me voldoende, temeer omdat ik al võõr 21.oo uur gewassen ben en mijn kamerjas aan heb. dan stap ik in bed en, lach niet, lees ik bij het schemerlanpje een donald duck of een suske en wiske. Nietszeggend, maar wel ontspannend. na een minuut of 10 ben ik zo slaperig dat ik bijna te lui ben om het licht uit te doen en soms wordt ik ook wakker met het licht nog aan. 2 en ooit 3 maken me niet tot een alcohollist en als ik daar wel door buitenstaanders het stempel van zou krijgen, dan doen ze maar, maar ik slaap sindsdien prima.

0

probeer eens lavendel in je kussen dat help ook heel goed is uitgeprobeert .

0

Bio melatonine 3 mg help hierbij. zoals hierboven al goed omschreven lichaamseigen hormoon en geen nare bijwerkingen van slaapmedicatie.

0

Login om een reactie te geven: