De beste tips

Slechte adem

#1. Tong en tanden poetsen met Aloë Vera

Een papje maken van verse aloe (liefst aloe uit Curacao, die is bitter!) en iedere ochtend en avond de tanden en tong ermee poetsen. Werkt fantastisch en ontstekingremmend, vooral ook bij kiespijn.
Slechte adem

#2. Kauw op peterselie

Kauw op wat verse peterselie.
Slechte adem

#3. Maggi verhelpt slechte adem

Gouden tip die bij mij binnen een dag werkte: Neem iedere dag een theelepel maggi (smaakmaker voor de soep). Niet meer dan dat want dat is niet goed ivm zoutgehalte. Mijn huisarts had dit niet wetenschappelijk onderbouwd maar had dit eens gehoord van een andere arts.
Bekijk 14 andere tips

De nieuwste tips

Slechte adem

Ontsmet goed!

Mond spoelen met Corsodyl
Slechte adem

Doe dit tegen een slechte adem

Met backing soda spoelen of spoelen met waterstof peroxide voorkomt geurtjes. Daarnaast iedere dag flossen en de tong met een tong schraper schoonmaken.
Slechte adem

Mijn ervaring met het hebben van een slechte adem

Ik werd helemaal knars van een slechte adem pffff, ik poetste 2x per dag, ga 2x in het jaar naar de tandarts en heb onlangs een paradontitus behandeling achter de rug. Ook doe ik met raggertjes tussen mijn tanden en kiezen raggen. Ik kwam er alleen niet vanaf. Maar de volgende tip heeft wel een stuk beter geholpen dan de rest, namelijk deze: Schraap iedere avond na het tanden poetsen je tong met een tongschraper, te halen bij de drogist. Deze verwijderd de bacteriën achter op je tong welke voor de nare luchtjes kunnen zorgen.

Nog 14 andere tips

Slechte adem

Sabbel op citroen na het eten

Na het eten op een stukje citroen sabbelen. Werkt perfect!

Slechte adem

Tong afvegen aan keukenpapier

Veeg je tong af aan een stukje keukenpapier. Geen wc-papier gebruiken, want dan blijven er stukjes aan je tong pakken.
Slechte adem

Dagelijks flossen of tandenstoken

Niet alleen regelmatig je tanden poetsen en je tong schrapen, maar ook flossen of tandenstoker dagelijks gebruiken. Daarna mondspoeling gebruiken tegen de bacteriën op de tong, die dan blootgesteld zijn aan de lucht.

Heb jij ook een goede tip?

Stuur ons je tip en help zo andere verder.

Nieuwe tip toevoegen Nieuwe tip toevoegen
Slechte adem

Yoghurt verbetert slechte adem

Eet yoghurt. Dit helpt het zuur te neutraliseren en de geur te verbeteren.

Slechte adem

Poets ook je tong bij slechte adem

Poets 's ochtends en 's avonds niet alleen je tanden maar ook je tong!
Hier blijven ook kleine etensresten achter tussen de papillen die voor een onfrisse adem kunnen zorgen.

Slechte adem

Drink genoeg water tegen slechte adem

Drink genoeg water! Wanneer u de gehele dag door uw vochtbalans op peil houdt zult u merken dat u niet snel last krijgt van een slechte adem. Ook regelmatig de tanden en tong poetsen helpt.
Slechte adem

Flos tanden na het eten

Flos de tanden na het eten. Etensresten die tussen de kiezen gaan zitten, trekken bacteriën aan kunnen een slechte adem veroorzaken.
Slechte adem

Zorg voor goede mondhygiëne

Zorg voor goede mondhygiëne, maar loop er niet te lang mee rond. Niet alleen is het sociaal invaliderend, maar je kunt ook (belangrijke) medische oorzaken over het hoofd zien.
Slechte adem

Gist en citroenmelisse tegen slechte adem

Leg voor het eten een beetje gist op je tong gedurende 5 minuten en zorg dat het goed verdeeld is in je mond. Kauw daarna op een blaadje citroenmelisse en de vieze geuren zullen je een hele dag in de steek laten.

Slechte adem

Gebruik een tongschraper

Schraap iedere avond na het tanden poetsen je tong met een tongschraper, te halen bij de drogist. Deze verwijderd de bacteriën achter op je tong welke voor de nare luchtjes zorgen.

Heb jij ook een goede tip?

Stuur ons je tip en help zo andere verder.

Nieuwe tip toevoegen Nieuwe tip toevoegen
Slechte adem

Gist en citroenmelisse tegen slechte adem

Leg voor het eten een beetje gist op je tong gedurende 5 minuten en zorg dat het goed verdeeld is in je mond. Kauw daarna op een blaadje citroenmelisse en de vieze geuren zullen je een hele dag in de steek laten.

Slechte adem

Poets ook uw tong

Poets 's ochtends en 's avonds niet alleen je tanden maar ook je tong!
Hier blijven ook kleine etensresten achter tussen de papillen die voor een onfrisse adem kunnen zorgen.

Slechte adem

Gebruik tongschraper tegen slechte adem

Schraap iedere avond na het tanden poetsen je tong met een tongschraper, te halen bij de drogist. Deze verwijderd de bacterien achter op je tong welke voor de nare luchtjes zorgen.
Slechte adem

Poets altijd je tong

Poets altijd je tong, en drink na het eten van iets met kruidige geurtjes zoals knoflook een beker melk.