Cookies helpen Oma Weet Raad om uw gebruikerservaring te verbeteren. Bij gebruik van de website gaat u akkoord met ons privacy statement. Accepteren

Forum  ›  

bakplaat schoongemaakt met schuurmiddel

Ik heb een tweedehands oventje gekocht, en op de bijgeleverde bakplaten zat bruine aanslag, niet echt vies, (ik bedoel geen schimmel oid) gewoon dat wat ontstaat bij gebruik, maar ik wou het er toch af hebben. ik had daarom schuurmiddel gebruikt, maar daar kwam een grijze substantie vanaf, heb ik er dan metaal van af geschraapt? het zijn lichte platen, vlg mij alluminium? kan ik ze nog wel gebruiken? dank

Laurens van Eijck

2

Als je alluminium gaar behandelen met een schuurmiddel, komt er inderdaad een zwarte substantie vrij, net als bij het poetsen van koper. Toch is het de enige manier om zo'n alluminium plaar weer als nieuw te krijgen. Hat is dan wel zaak om na het schuren met het het schuurmiddel en daardoor de vlekken ingebrandde vlekken verdwenen zijn het geheel weer te polijsten. Dit kun je het beste doen met "Commandant"en dat is een plijstmiddel om autolakken te polijsten. Het is een tijdrovend werk en hoe dieper de krassen van het schuurmiddel zijn, hoe langer je moet polijsten om het geheel weer "vlak"te maken. Vrees niet, want ook tijdens het polijsten komt er weer zwart vrij maar dat zijn maar microns en het resultaat is bij goed werk een mooie als nieuw blinkende bakplaat. Tip; En als de plaat nu weer als nieuw is, leg er dan voortaaan bij het bakken bakpapier op en maar de plaat meteen schoon als het kokkerellen klaar is, of zet er een laagje water op en doe het de volgende dag.

0

Dank je wel! dan weet ik het,

0

Login om een reactie te geven: