De beste tips

Koffiezetapparaat Ontkalken

#1. Senseo Ontkalken met Cola

Als je een Senseo wilt ontkalken kan je ook gewoon Cola gebruiken. Dit werkte bij mij supergoed. Bij Senseo zelf willen ze natuurlijk niet dat dit bekend wordt want dan kunnen ze die dure middeltjes niet meer verkopen.
Koffiezetapparaat Ontkalken

#2. Dure HG Oplossing werkt wel

HG is vaak te duur, maar HG heeft wel een goede koffiemachine ontkalker op de markt. Ik gebruik die en het werkt wel.. Azijn enzo is natuurlijk wel goedkoper. Misschien zit er wel azijn in die dure HG fles.
Koffiezetapparaat Ontkalken

#3. koffiemachine reinigen met azijn

Het is goed om geregeld je koffiemachine te reinigen. De makkelijkste manier om dit te doen is door middel van azijn te gebruiken. Het zuur van het azijn kan de kalkaanslag binnen no-time laten oplossen. Het kan ook zonder azijn, toch is dit de makkelijkste manier.

De nieuwste tips

Koffiezetapparaat Ontkalken

Melkresten espressomachine verwijderen

Heeft iemand een goede tip om opgedroogde melkresten van een espressomachine te verwijderen. Vooral het slangetje waar de melk doorheen moet is niet meer helder schoon te krijgen. Ik heb wel gezien dat er dure reinigingsmiddelen op de markt zijn, maar daarmee ik de binnenkant van de slang ook niet mee schoon. Ben benieuwd of dit ook met een simpel huis, tuin of keukenmiddel schoon te maken is.
Koffiezetapparaat Ontkalken

Koffiezetapparaat Ontkalken

Kalkaanslag is te verwijderen door het reservoir te vullen met water en een scheut azijn of citroensap. Druk daarna een aantal seconden tegelijkertijd op de knoppen voor een enkel en een dubbel kopje koffie. Hierdoor zal het hele reservoir in één keer door het apparaat lopen. Let op, zet wel een grote schaal onder het apparaat. Daarna het apparaat nog goed doorspoelen met alleen water.
Koffiezetapparaat Ontkalken

Koffiemachine reinigen met azijn

Om uw koffiemachine volledig te reinigen water met azijn laten doorlopen, reinigt volledig en verwijdert ook vieze geurtjes. Dit werkt ook voor thermossen, gewoon heet water met azijn indoen en even laten weken.

Of je nou een Senseo of een Douwe Egberts koffiezetapparaat in huis hebt. Met de tips van Oma Weet Raad ontkalk je de machine zonder veel kosten te hoeven maken.