De beste tips

Kleurbehoud kleding

#1. Nieuwe kleding weken in azijn en water voor het wassen

Wanneer ik nieuwe kleding gekocht heb doe ik de kleding per kledingstuk in een emmer met een kopje azijn en lauw water dit laat ik staan. Vervolgens spoel ik het uit na een uurtje en was ik het in de wasmachine. De voordelen zijn dat de kleuren niet uitlopen die nieuw zijn en vooral bij spijkerbroeken blijft de blauwe kleur donker. Probeer het maar eens uit met een emmer met lauw water en een emmer met een kopje azijn! Je ziet het verschil! ;)
Kleurbehoud kleding

#2. Geef je Denim kleur af?

Je broek een nachtje in een emmer water met azijn laten staan. Daarna wassen (eventueel met een scheut azijn, in de wasmachine, erbij).
Kleurbehoud kleding

#3. Doen: kleding in azijn laten weken

Dit is de manier om de kleur te behouden en dus langer te genieten van ook je andere kleding (aangezien de kleur veel minder zal afgeven.)

De nieuwste tips

Kleurbehoud kleding

Zorgen dat je kleding kleuren behoud door het juiste wasmiddel

Als je je kleren wast zorg dan dat je geen universeel wasmiddel gebruikt. Dit bevat namelijk bleekmiddelen. Zorg dat je een vloeibaar product kiest dat speciaal gemaakt is voor kleuren zoals Coral Optimal Color. Dit bevat ingrediënten die kleuren extra kunnen beschermen tegen de verandering van kleur.
Kleurbehoud kleding

Denim broeken

Door nieuwe denim broek te wassen met de wat oudere exemplaren, nemen de ouderen weer wat kleur over