De beste tips

Tomatensaus vlekken kleding

#1. tandpasta verwijdert tomatenvlekken

Met toeval kwam ik er achter: met tandpasta haal je uit hele lichte kleding een vlek van tomatenketchup weg.
Tomatensaus vlekken kleding

#2. Smeer tomatenvlek in met tandpasta en citroensap

Insmeren met tandpasta en citroensap. Schrobben met een tandenborstel, alles wegnemen met een doekje en weg is de vlek.
Tomatensaus vlekken kleding

#3. Schuur tomatenvlek weg

Een doekje nat maken met warm water, doekje in een beetje schuurmiddel dippen(bv Jif)even schuren afspoelen met warm water weg vlek.
Bekijk 2 andere tips

De nieuwste tips

Tomatensaus vlekken kleding

Papje maken en schoonmaken maar!

Wat ik altijd gebruik is dit trucje uit oma's tijd: dep de tomatensausvlek voorzichtig met koud water om overtollige saus te verwijderen.

Meng vervolgens een papje van water en maïzena om op de vlek aan te brengen.

Laat dit opdrogen en borstel de gedroogde maïzena voorzichtig van de kleding. Herhaal indien nodig. Daarna kun je het kledingstuk wassen zoals je normaal zou doen.

Tomatensaus vlekken kleding

Uithangen in de zon

Tomatensaus vlekken, of eigenlijk de meeste rode vlekken die er na het normale wassen niet uit zijn, hang je gewoon een paar uur in de zon, desnoods langer, de vlek gaat vanzelf weg.
Tomatensaus vlekken kleding

Tomatenvlekken verdwijnen in de zon

Kleding met tomaten(-saus)vlekken gewoon wassen en in de zon laten drogen...
Plastic bakjes verkleurd door tomaat; zet maar in de volle zon en het is weg.

Nog 2 andere tips

Tomatensaus vlekken kleding

Hang rode vlekken in de zon

Tomatensausvlekken, of eigenlijk de meeste rode vlekken die er na het normale wassen niet uitzijn, hang je gewoon een paar uur in de zon, desnoods langer, de vlek gaat vanzelf weg.

Heb jij ook een goede tip?

Stuur ons je tip en help zo andere verder.

Nieuwe tip toevoegen Nieuwe tip toevoegen
Tomatensaus vlekken kleding

Roestverwijderaar krijgt tomatenvlekken weg

Tomatensaus vlekken kunnen ook met roestverwijderaar weg gehaald worden.
Het is stukken goedkoper dan van die speciale flesjes. En dit heb ik weer van mijn grootmoeder.