De beste tips

Witte sneakers schoonmaken

#1. Sneakers schoonmaken

Wat ik altijd doe; - haal eerst de veters uit de sneakers. -spoel de sneakers af met lauw water. - maak een papje van baking soda en afwas middel, vervolgens doe ik dit met een tandenborsten op de sneaker, en laat het even intrekken. ( je kan ook met de tandenborstel of een anders borsteltje het er eerst in wrijven) - vervolgens spoel ik het af, doe vlekkenverwijderaar voor kleding op de schoen. en doe het in de wasmachine. ( in een kussensloop met wat handdoeken tegen beschadigen.) de veters maak ik met het papje van afwasmiddel en bakingsoda schoon. Als ze ui tde wasmachine komen zijn ze als nieuw

Witte sneakers schoonmaken

#2. Witte sneakers weken in waspoeder

Zijn je witte sneakers, na een lange tijd grauw geworden of vuil? Laat ze dan even weken in warm (niet heet) water met waspoeder voor in de wasmachine.
Dit kan enkel bij sneakers van canvas.
Bij (kunst)lederen sneakers, maak je ze terug wit door gebruik van tandpasta met een oude tandenborstels.
Ook de veters laat je weken in warm water met waspoeder.

Witte sneakers schoonmaken

#3. Witte sneakers schoonmaken

Maak een papje van Vanish oxy action, een beetje waterstofperoxide en enkele druppels water. Gebruik een tandenborstel om de sneakers hiermee te borstelen. Iets meer water toevoegen en je kunt de veters erin leggen om schoon te maken. Alleen Vanish oxy action met water werkt ook als je geen waterstofperoxide hebt.

De nieuwste tips

Witte sneakers schoonmaken

Wondersponsjes cq. melaminespons

Witte leren sneakers zijn eenvoudig schoon te maken met een wondersponsje dat je een beetje nat hebt gemaakt. Ook de zool wordt weer mooi wit.