Cookies helpen Oma Weet Raad om uw gebruikerservaring te verbeteren. Bij gebruik van de website gaat u akkoord met ons privacy statement. Accepteren

Overgang tips

Wat zijn Oma's tips bij de overgang?

Tijdens de overgang kunnen vrouwen last krijgen van diverse problemen en ongemakken. Vind hier Oma's tips die kunnen helpen.

Overgangsklachten verminderen

Tips om overgangsklachten te verminderen: - Zorg voor gezonde voeding: Goede producten zijn groente, fruit, noten, granen, vis en bruine rijst. Daarnaast kun je de inname van producten als cafeïne, suiker, alcohol en sterk gekruid eten beter beperken. - Zorg voor voldoende lichaamsbeweging, dit is belangrijk om de overgangsklachten te beperken. Probeer ook vaak buiten te bewegen, want zonlicht heeft een goede invloed op je botten en je lichaam. - Zorg voor een goede nachtrust: Slapeloosheid is een veelvoorkomende klacht tijdens de overgang. Zorg voor een goed slaapritme. Ga iedere avond rond dezelfde tijd naar bed. Kijk ook zo min mogelijk tv en gebruik je telefoon, tablet of laptop niet vlak voordat je gaat slapen. Daarnaast is het belangrijk dat de slaapkamer goed geventileerd is en de temperatuur niet te hoog is.

Tip #15575


Het sporten en rustiger aan doen

Elke vrouw krijgt er helaas mee te maken, de overgang. Ik was er altijd een beetje bang voor. Je kan daardoor erg veel last krijgen van je lichaam. Voor mij was het erg belangrijk om fit te blijven. Overgang tips vind je over heel het internet. Voor mij was het dan ook beter om zelf te gaan zoeken. Als ik wat meer sportte, maar toch rustiger dan voelde ik mij veel beter dan wanneer ik dit niet deed.

Rustigovergangx
Tip #20232


Heb jij ook een goede tip?

Stuur ons je tips en help iedereen verder.

Tip toevoegen aan dit onderwerp
Een ander soort tip inzenden

Bedankt!

Jouw tip wordt na goedkeuring op de website geplaatst.

Inloggen of een tip als gast insturen

Bedankt!

Jouw tip wordt na goedkeuring op de website geplaatst.

Inloggen of een tip als gast insturen