Cookies helpen Oma Weet Raad om uw gebruikerservaring te verbeteren. Bij gebruik van de website gaat u akkoord met ons privacy statement. Accepteren

Wat te doen tegen spierpijn? 1. Stap in een ijskoud bad. Stap direct wanneer u thuiskomt van het sporten onder een koude douche of in een koud bad. U kunt uiteraard ook een ice pack op uw spieren leggen. Dat is even afzien, maar de kou is goed voor de doorbloeding van het lichaam. Door de lage temperatuur vernauwen de bloedvaten tijdelijk, zodat de afvalstoffen beter kunnen worden afgevoerd. 2. Neem rust én beweeg Bewegen is niet fijn als u spierpijn heeft, maar door te bewegen voorkomt u dat u zich dagenlang als een robot beweegt. 3. Drink kersensap of cranberrysap Veel water drinken zorgt ervoor dat de afvalstoffen uit uw spieren goed worden afgevoerd. Onderzoek toont aan dat kersensap antioxidanten (zogenoemde anthocyanen) bevat, die een ontstekingsremmende werking hebben. Ook cranberrysap en zwarte bessensap helpen. 4. Ga naar de sauna De spieren ontspannen door de warmte en de pijn vermindert 5. Eet ‘pijnstillende’ voeding Onderzoek toont bijvoorbeeld aan dat gember helpt tegen spierpijn. Ook andere voedingsmiddelen helpen tegen spierpijn zoals: zalm, kurkuma, yoghurt, verse munt, sojabonen en peper. Bovendien zijn producten met vitamine B12 (noten, bananen, sinaasappels, kip en eieren) een aanrader.

5 0 0

Login om een reactie te geven: