Cookies helpen Oma Weet Raad om uw gebruikerservaring te verbeteren. Bij gebruik van de website gaat u akkoord met ons privacy statement. Accepteren

Vers geperste sinaasappelsap gemengd met afgekoelde brandnetelthee brengt je weerstand op peil versnelt herstel bij griep.

3 5 1 0






Hoe verhoog ik mijn weerstand? Met je weerstand wordt bedoeld de mate waarop men bevattelijk is voor infecties. Je weerstand is een feite een soort functie van het afweersysteem. Dit systeem moet ons beschermen tegen bedreigingen van buitenaf zoals bacteriën en virussen. Bij een goede weerstand kan je lichaam dus sneller herstellen als je ziek bent en krijgen virussen en bacteriën minder kans om toe te slaan. Je weerstand verhogen doe je op de volgende manieren: - Goede, gezonde voeding. Vooral spinazie, broccoli, boerenkool, sinaasappel en kiwi zijn rijk aan vitamines die je weerstand een boost geven. - Meer vitamine C en D: Vitamine C helpt bij het doden van virussen en het versterken van het immuunsysteem. Vitamine D helpt ook bij het versterken van het immuunsysteem en verlaagt de kans op bacteriële infecties. Deze vitamines zijn dus heel belangrijk en kan je als supplement kopen. Een natuurlijke manier om Vitamine C binnen te krijgen is via fruit en groenten en dan vooral in verschillende koolsoorten, citrusfruit, aardbeien, bessen en aardappels. Vitamine D zit van nature in vette vis, zoals zalm, makreel en haring.. Of g naar buiten als de zon schijnt, dat doet ook wonderen. - Zorg dat je vochtbalans op orde is: Als je namelijk niet genoeg drinkt worden de afvalstoffen niet goed afgevoerd en dat zorgt voor een verminderde weerstand. Probeer in ieder geval zo’n 1,5 liter tot 2 liter water of vocht per dag binnen te krijgen. En……. - Hygiëne: vooral goed je handen wassen is erg belangrijk om de kans op het overbrengen van infecties zoveel mogelijk te beperken!

5 0 0