Cookies helpen Oma Weet Raad om uw gebruikerservaring te verbeteren. Bij gebruik van de website gaat u akkoord met ons privacy statement. Accepteren

Waterijsjes:
Zelf waterijsjes maken!
Heerlijke, frisse, verkoelende tussendoortjes die ideaal zijn op warme dagen. Het voordeel van waterijsjes is dat ze wat gezonder zijn dan bijvoorbeeld soft ijsjes. Vers fruit kan er prima aan toegevoegd worden!
Zelf waterijs maken hoeft echt niet ingewikkeld te zijn of veel tijd in beslag te nemen. Om deze ijsjes te maken heb je ijsvormpjes en houten ijsstokjes nodig.
Hieronder 3 lekkere recepten:
Kokos & perzik:
Ingrediƫnten; 2 verse perziken en 300/400 ml kokoswater.
Snijd de perziken in blokjes van ongeveer 1 cm groot en verdeel over de ijsmakers.
Giet het kokoswater in de vormpjes bij de stukjes perzik en zet het gekleurde stokje er in.
Zet minimaal 4 uur in de vriezer of tot bevroren.

Aardbeien-milkshake:
1 handje aardbeien, 1 eetlepel honing, 6 eetlepels magere yoghurt/kwark
Snijd drie aardbeien in plakjes en verdeel deze over de houdertjes.
Doe de overgebleven aardbeien, honing en magere yoghurt/kwark in een blender en pureer tot een gladde milkshake. Verdeel de milkshake over de ijsmaker en steek de plastic stokjes in de houdertjes.
Zet de minimaal 4 uur in de vriezer of tot bevroren.

Aardbeien-limonade:
Aardbeien (in plakjes), (peren) diksap
Schenk water bij de diksap totdat je de juiste verhouding hebt. Doe een paar plakjes aardbeien in het vormpje. Schenk de diksap erbij tot aan de rand. Voeg nog een plakje aardbei toe.

5 0 0






Kook aangemaakte limonade en laat deze vervolgens afkoelen. Schenk de afgekoelde limonade in de vormpjes en laat deze invriezen. Dit zorgt ervoor dat de limonade er niet als eerste uitgezogen worden.

5 0 0