De beste tips

Nervositeit

Onrustig of nerveus? Nagelvijl onder bed

Bij onrust of nervositeit helpt een ijzeren nagelvijl onder je bed neerleggen heel goed! Bij mij werkte dit. 

Nervositeit

Training tegen Nerveusiteit

Hebt u last van Zenuwen/Nerveusiteit? Ga rustig staan, knieën niet op slot en ga lekker losjes staan met je armen rustig langs je lichaam. Haal nu normaal adem, zo diep mogelijk in. Houd het op het hoogste punt een paar tellen in en adem dan rustig zover mogelijk weer uit. Dan gaat u weer in en dan weer uit. Zo ver mogelijk en telkens een paar sec. vasthouden. Doe dit ca. 7/8 keer, bij een kind ca. 5 keer. En u bent weer helemaal rustig! Als u de zenuwen weer voelt opkomen ga dan weer rustig staan, armen langs het lichaam, knieën niet op slot enz. Deze tip kreeg ik van iemand die mij zangles geeft voor de eindmusical van gr. 8 en ik moet solo zingen. Ook een dirigent van zo'n zangkoor beweert dat de echte zangers het ook doen, anders kun je namelijk bijna niet zingen voor zoveel publiek. Bent u nog niet rustig genoeg dan herhaalt u de ademhalingsoefeningen (en denk aan leuke dingen, dus niet aan hetgeen wat u druk maakt!).
Groetjes, meisje van 12.

Nervositeit

Ontspanningsoefeningen tegen nervositeit

Ik ben wel eens erg nerveus. Dit is geen fijn gevoel. Ik ben er achter gekomen dat het helpt om hier ontspanningsoefeningen voor te doen. Ontspanningsoefeningen maken me op zo’n moment minder gestrest en hierdoor wordt ik ook een heel stuk minder nerveus.

De nieuwste tips

Nervositeit

Op tijd ingrijpen bij nervositeit

Ik word altijd erg snel nerveus. Dit is niet zo prettig om last van te hebben. Hierom is het voor mij belangrijk om op tijd in te grijpen. Anders heb ik namelijk het gevaar dat ik teveel stress krijg. Dit zorgt voor problemen en dan klap ik dicht. Hierdoor heb ik mezelf de laatste tijd leren kennen. Nu grijp ik altijd op tijd in wanneer ik nerveus begin te worden. Dit werkt namelijk een heel stuk beter.
Nervositeit

Nervositeit aanpakken

Nervositeit is een zenuwachtig gevoel dat je kunt hebben. Sommige mensen hebben het vaak, sommige mensen alleen als ze onder druk staan voor bijvoorbeeld een presentatie. Er is een keer een onderzoek geweest dat mensen die zichzelf oppepte en een positieve mindset nastreefden, er minder last van hadden dan mensen die zichzelf probeerden te kalmeren om minder nerveus over te komen.

Gerelateerde onderwerpen