Cookies helpen Oma Weet Raad om uw gebruikerservaring te verbeteren. Bij gebruik van de website gaat u akkoord met ons privacy statement. Accepteren

Als je alleen maar ligt te piekeren en je wil slapen; kruis je armen en tik met je linkervinger je rechterschouder aan en met je rechtervinger je linkerschouder . Tel dan mee, stop niet ga net zolang door tot je in slaap valt! JE ARMEN MOETEN GEKRUISD ANDERS ZIJN JE TWEE HERSENHELFTEN NIET AAN HET SAMENWERKEN.

4 5 7 4






Kom je niet in slaap? ga een liedje voor je zelf zingen. Als je niet kan zingen is het extra leuk want je gaat dan ook nog eens grinniken en terwijl je door lacht & zingt raakt je energie na een paar minuutjes al op en val je snel in slaap. Ook werkt om eerst lekker iets leuks te doen, beter niet tv kijken of computeren maar een boek of lekker praten met iemand :) .

4 5 3 0






Als je niet in slaap kunt komen, 'slaap' je lichaam in slaap! Begin bij de voeten; laat deze in slaap vallen. Zeg gewoon tegen je voeten dat ze gaan slapen, zeg het vervolgens tegen je kuiten, je knieen, etc. Ga rustig naar boven, waarschijnlijk haal je je buik niet eens!

4 5 3 0






Er zijn van die lastige tips met allemaal pilletjes, maar je kan ook deze tips gebruiken als je niet kan slapen: -Ga even naar buiten -Drink warme melk -Drink een kopje thee zonder suiker. -Ontspan -Ga knuffelen, daar word je rustig van!

4 5 3 0






Probeer als je in bed ligt,je ogen zo lang mogelijk open te houden.Dit houd je niet lang vol, met als gevolg dat je snel in slaap valt.

4 5 2 1






Zet een luisterboek op je mp3-speler en speel die af als je in bed ligt om te gaan slapen. Door het gepraat van een ander hoor je je eigen malende gedachten niet meer! Als je niet meteen in slaap valt, heb je in ieder geval nog naar iets leukers geluisterd.

4 5 2 0






Soms wordt je wakker en kan je niet meer in slaap komen. Terwijl je niks hebt om zorgen. Je draait maar, maar gaat niet. tip: ga eruit, (liefst zo min mogelijk lampen aan anders wordt je te wakker) ga met blote voeten op koude vloer staan van badruimte en maak je oorlelletjes met koud water goed nat door je wijsvinger en middelvinger je oorlellerjes tussen deze koude natte vingers te wrijven. Niet afdrogen, gewoon meteen in bed gaan. Zodra ik er in lig ben ik na korte tijd weg. Werkt altijd. Heb je ook tegelijk lichte hoofdpijn? doe dan ook (staande op koude vloer) je voorhoofd met koud water en ook niet afdrogen.

4 5 2 1






Probeer een boek te lezen, dan zijn je hersens niet al teveel bezig; je piekert minder omdat je word afgeleid en je valt lekker ontspannen in slaap. Ik val zelf altijd geweldig in slaap als ik er ook nog een kopje groene thee bij doe, het liefst zonder suiker. Nog 1 tip, je moet niet dingen gaan tellen want dan zijn je hersens teveel bezig en de meeste mensen vallen dan moeilijker in slaap.

3 5 1 0






Een paar druppels lavendelolie op de polsen en/of de slapen wrijven. Is rustgevend.

3 5 1 1






Mijn kindje van een jaar sliep nog steeds niet door en was vaak om dezelfde tijden wakker, toen las ik de tip in een tijdschrift dat bij drukke kindjes de bloedsuikerspiegel dan bij het slapen gaan te snel daalt en dat ze dan wakker worden, je kan dan bij de laatste flesvoeding een eetlepel druivesuiker toevoegen. Mijn kindje kreeg borstvoeding, maar ik gaf gewoon druivensuiker met water in een tuitbeker en hij sliep van de ene op de andere dag door! Toen ik een keer een avond weg was en mijn man was vergeten druivesuiker te geven, werd hij weer telkens wakker. Het was voor ons in ieder geval een geweldige tip, maar ik weet niet of het voor volwassenen ook helpt. Ik hoop dat u deze tip kunt gebruiken op de site. Dus een eetlepel druivensuiker (met water) voor het slapen gaan, helpt bij wakker worden op steeds dezelfde tijden(in ieder geval bij kinderen).

3 5 1 0






3 tips: 1. Melatonine innemen. 2. Luister naar je adem. 3. Vertel heel nauwkeurig wat je die dag gedaan hebt in je hoofd.

3 5 1 1






Neem elke avond voor je na bed gaat, een lekker warm kopje rooibos thee .. helpt echt .

3 5 1 0






Op een been huppelen 5 minuten je bent dan zo moe dat je neer valt. Het beste werkt als je het buiten doet zodat de frisse lucht je hersenen goed vermoeid. Als je je vinger in een glas water doet en zo gaat slapen werkt het optimaal.

5 0 1






Kom je maar niet in slaap...drink een uurtje voordat je naar bed gaat een beker warme melk. Werkte bij mij super goed..ik slaap nu heel goed!

5 0 1






Pak een boek een lees tot je moe bent.

5 0 0






Drink een tas melk voor je ga slapen.

5 0 0






Eet een plakje kaas als je niet kunt slapen. Bij mij werkt het altijd! :D

5 0 0






Slapeloosheid omdat je 1000 dingen in je hoofd hebt? Alles opschrijven en je bent "er van af".

5 0 0






Als u onrustig bent en slecht in slaap komt, doe dan een paar druppeltjes etherische lavendelolie op uw kussensloop.

5 0 0






Maak een beetje warme melk klaar en doe daar twee blokjes anijs in. En dan laten afkoelen en op drinken. En u slaapt als een roos.

5 0 0






Ga niet liggen piekeren. Ga plat op je rug liggen span je lichaam aan en laat weer los. Doe dit 10/20 keer; ben je nog niet Moe? Ga dan door geef niet op. Werkt bij mij altijd

5 0 0






Ga plat op je bed liggen, met je armen naast je lichaam. Ga dan je lichaam aanspannen dat doe je 10 keer en je word vanzelf moe

5 0 0






Zorg ervoor dat als je melk, thee of wat dan ook drinkt om je te helpen slapen dat deze drank dan koud is. Reden hiervoor is dat als het lichaam in slaap komt de binnentemperatuur t.o.v. de huidtemperatuur verlaagd (Daarom is je partner als hij/zij slaapt warmer dan als hij/zij wakker is) Wat ook goed helpt is om ongeveer een uur tot anderhalf uur voor het slapen gaan een warm bad of warme douche te nemen. Op die manier verwarm je het gehele lichaam en de tijd die tussen het verwarmen en naar bed gaan zit geeft het lichaam tijd om af te koelen via de huid, welke dan ook langer warm blijft.

5 0 0






Leg hopbellen onder uw hoofdkussen door de geur word u slaperig.

5 0 1






Eet een uur van te voren een banaan of pak warme melk daar zit een stofje in waar je lekker door slapen kan.

5 0 0






2 uur voor het slapengaan niet meer kijken naar je gsm/computer. Wandeling maken voor het slapengaan, waardoor je wat vermoeid raakt en thee drinken.

5 0 0






Span eerst heel je lichaam aan en ontspan het dan weer. Doe dan je ogen dicht en je valt zo in slaap! Bij mij werkt het altijd.

5 0 0






Het woord schoonheidsslaapje bestaat niet voor niets. Goed slapen doet wonderen voor je huid en het geeft je voldoende energie om vrolijk aan een nieuwe dag te beginnen.

5 0 0






Neem een knop van de klaproos en doe hem onder je kussen en je slaapt heerlijk.

5 0 0






Luister een ASMR video! Dit is heel rustgevend.

5 0 0






Neem Valeriaan. Bij de kruidvat (alle andere winkels ook overigens) kun je goedkoop valeriaan kopen. Tabletten, tinctuur, vanalles. Neem je tabletten? Neem dan 1 tablet bij het avondeten, en 1 tablet zon 1.5 - 2 uur voor je naar bed gaat. Je zult beter inslapen en meer uitgerust zijn als je weer wakker word. Groot pluspunt, je lichaam raakt niet gewend aan Valeriaan, dus het blijft werken!

5 0 0






Bij de aphoteek of drogist melatonine halen, maar mensen die niet van slaapmiddel houden; kunnen beter een speciale olie halen bij de drogist. dat is plantaardig en heel natuurlijk.

5 0 1






Slaap met raam op een kiertje en zorg dat je thee doosjes op je kamer heb staan. Je neus gaat open en als je gaat liggen ruik je de heerlijke thee.

5 0 0






Drink voor het slapen gaan een tas warme melk met honing.

5 0 0






Warme melk met honing voor het slapen gaan.

5 0 0






Een natuurlijk middel wat écht helpt bij het inslapen en ook doorslapen is melatonine. Bij iedere drogist of reformwinkel te krijgen.

5 0 0