De beste tips

Slapeloosheid

Tellen tot je in slaap valt

Als je alleen maar ligt te piekeren en je wil slapen; kruis je armen en tik met je linkervinger je rechterschouder aan en met je rechtervinger je linkerschouder . Tel dan mee, stop niet ga net zolang door tot je in slaap valt! JE ARMEN MOETEN GEKRUISD ANDERS ZIJN JE TWEE HERSENHELFTEN NIET AAN HET SAMENWERKEN.
Slapeloosheid

Koperen 8 onder je bed

Leg een koperen 8 onder je bed.
Slapeloosheid

Rooibos thee voor het slapen

Neem elke avond voor je na bed gaat, een lekker warm kopje rooibos thee .. helpt echt .
Bekijk 44 andere tips

De nieuwste tips

Slapeloosheid

Regen geluiden

Als ik niet kan slapen zoek ik op YouTube naar regen geluiden met zwart scherm, regen geluiden zijn zeer rustgevend.. zeker het proberen waard
Slapeloosheid

Rustgevende regen geluiden

Je kan op YouTube rust gevende regen geluiden beluisteren met zwart scherm ik val na 10 minuten al in slaap
Slapeloosheid

Houd een dagboekje bij!

Als je een dagboekje bijhoudt schrijf je automatisch alles wat er die dag gebeurd is van je af waardoor je niet gaat liggen piekeren. Ik doe dit zelf al jaren ik wil niets anders meer.

Nog 44 andere tips

Slapeloosheid

Baking soda voor je naar bed gaat

Neem een kleine theelepel backing soda op een groot glas water en drink dit een 15 minuten voordat je naar bed gaat op. En nu de telefoon naast je neerleggen en lekker naar bed toe gaan en je zult zien binnen de kortste keren ben je in dromenland. ! 💤💤
Slapeloosheid

Ga even uit bed bij slapeloosheid

Soms wordt je wakker en kan je niet meer in slaap komen. Terwijl je niks hebt om zorgen. Je draait maar, maar gaat niet. tip: ga eruit, (liefst zo min mogelijk lampen aan anders wordt je te wakker) ga met blote voeten op koude vloer staan van badruimte en maak je oorlelletjes met koud water goed nat door je wijsvinger en middelvinger je oorlellerjes tussen deze koude natte vingers te wrijven. Niet afdrogen, gewoon meteen in bed gaan. Zodra ik er in lig ben ik na korte tijd weg. Werkt altijd. Heb je ook tegelijk lichte hoofdpijn? doe dan ook (staande op koude vloer) je voorhoofd met koud water en ook niet afdrogen.
Slapeloosheid

Zo kom ik in slaap

Er zijn duizenden goedbedoelde tips, maar voor de echte problkeemslaper, zoals ik, niet werkzaam. Slaaptabletten is het beste, maar geen optie omdat het verslavend werkt en niet bedoeld om je van chronische slaapproblemen af te helpen. Ik weet er al 45 jaar alles van. Mijn aanpak zal ik hier dan ook hier neerzetten, maar ik wil er wel de nadruk op leggen dat dit MIJN aanpak is en je zelf moet bepalen wat je er mee doet. **Ten eerste wil ik niet gaan slapen met een hoop zorgen over morgen en de toekomst. Ik weet beter dan wie dan ook dat je het meeste niet op kunt lossen, maar voor ik naar bed ga spreek ik met mezelf af om het nu te laten rusten en het morgen weer op de agenda te plaatsen. De werkdag zit er voor mij op om 21.00 uur en om dat ik gepensioneerd ben betekend dat dat ik na 21.00 uur niet meer klus of hobby. Ik zet de dvd aan en kijk naar een leuke film zoals louis de funes, Bud spencer etc en ik schenk me een glaasje wijm in en zit lekker ontspannen te kijken. Dan schenk ik nijn tweede glaasje in en neem een tablet van 1 mg melatonine. Melatonine is een lichaamseigen stof die de pijnappelklier aanmaakt zodra het donker wordt. Helaas moet men steeds meer moeire doen om ze te kopen boven de 0,1 mg maar dat lukt met wat googlen best nog wel en ook de apotheek heeft ze zonder recept, al zijn ze daar wel duurder. Dan zet ik de TV uit, drink rustig mijn wijntje op en ga naar bed. ik ga geen half uur in de badkamer liggen ploeteren en weer fit worden, en mijn tanden poetsen is me voldoende, temeer omdat ik al võõr 21.oo uur gewassen ben en mijn kamerjas aan heb. dan stap ik in bed en, lach niet, lees ik bij het schemerlanpje een donald duck of een suske en wiske. Nietszeggend, maar wel ontspannend. na een minuut of 10 ben ik zo slaperig dat ik bijna te lui ben om het licht uit te doen en soms wordt ik ook wakker met het licht nog aan. 2 en ooit 3 maken me niet tot een alcohollist en als ik daar wel door buitenstaanders het stempel van zou krijgen, dan doen ze maar, maar ik slaap sindsdien prima.
Slapeloosheid

Slaap' je lichaam in slaap

Als je niet in slaap kunt komen, 'slaap' je lichaam in slaap! Begin bij de voeten; laat deze in slaap vallen. Zeg gewoon tegen je voeten dat ze gaan slapen, zeg het vervolgens tegen je kuiten, je knieen, etc. Ga rustig naar boven, waarschijnlijk haal je je buik niet eens!
Slapeloosheid

Kind van een jaar slaapt niet door

Mijn kindje van een jaar sliep nog steeds niet door en was vaak om dezelfde tijden wakker, toen las ik de tip in een tijdschrift dat bij drukke kindjes de bloedsuikerspiegel dan bij het slapen gaan te snel daalt en dat ze dan wakker worden, je kan dan bij de laatste flesvoeding een eetlepel druivesuiker toevoegen. Mijn kindje kreeg borstvoeding, maar ik gaf gewoon druivensuiker met water in een tuitbeker en hij sliep van de ene op de andere dag door! Toen ik een keer een avond weg was en mijn man was vergeten druivesuiker te geven, werd hij weer telkens wakker. Het was voor ons in ieder geval een geweldige tip, maar ik weet niet of het voor volwassenen ook helpt. Ik hoop dat u deze tip kunt gebruiken op de site. Dus een eetlepel druivensuiker (met water) voor het slapen gaan, helpt bij wakker worden op steeds dezelfde tijden(in ieder geval bij kinderen).
Slapeloosheid

Ogen zo lang mogelijk open houden

Probeer als je in bed ligt,je ogen zo lang mogelijk open te houden.Dit houd je niet lang vol, met als gevolg dat je snel in slaap valt.
Slapeloosheid

Valeriaan helpt met slapen

Neem Valeriaan. Bij de kruidvat (alle andere winkels ook overigens) kun je goedkoop valeriaan kopen. Tabletten, tinctuur, vanalles. Neem je tabletten? Neem dan 1 tablet bij het avondeten, en 1 tablet zon 1.5 - 2 uur voor je naar bed gaat. Je zult beter inslapen en meer uitgerust zijn als je weer wakker word. Groot pluspunt, je lichaam raakt niet gewend aan Valeriaan, dus het blijft werken!
Slapeloosheid

Tips voor als je niet kan slapen

Er zijn van die lastige tips met allemaal pilletjes, maar je kan ook deze tips gebruiken als je niet kan slapen: -Ga even naar buiten -Drink warme melk -Drink een kopje thee zonder suiker. -Ontspan -Ga knuffelen, daar word je rustig van!
Slapeloosheid

Lavendelolie

Een paar druppels lavendelolie op de polsen en/of de slapen wrijven. Is rustgevend.
Slapeloosheid

ASMR om in slaap te vallen

Luister een ASMR video! Dit is heel rustgevend.
Slapeloosheid

Ga niet liggen piekeren

Ga niet liggen piekeren. Ga plat op je rug liggen span je lichaam aan en laat weer los. Doe dit 10/20 keer; ben je nog niet Moe? Ga dan door geef niet op. Werkt bij mij altijd
Slapeloosheid

Zing een liedje voor jezelf

Kom je niet in slaap? ga een liedje voor je zelf zingen. Als je niet kan zingen is het extra leuk want je gaat dan ook nog eens grinniken en terwijl je door lacht & zingt raakt je energie na een paar minuutjes al op en val je snel in slaap. Ook werkt om eerst lekker iets leuks te doen, beter niet tv kijken of computeren maar een boek of lekker praten met iemand :) .
Slapeloosheid

Melatonine om in slaap te vallen

3 tips: 1. Melatonine innemen. 2. Luister naar je adem. 3. Vertel heel nauwkeurig wat je die dag gedaan hebt in je hoofd.
Slapeloosheid

Luisterboek helpt in slaap te vallen

Zet een luisterboek op je mp3-speler en speel die af als je in bed ligt om te gaan slapen. Door het gepraat van een ander hoor je je eigen malende gedachten niet meer! Als je niet meteen in slaap valt, heb je in ieder geval nog naar iets leukers geluisterd.
Slapeloosheid

Gebruik je telefoon niet voor het slapen

2 uur voor het slapengaan niet meer kijken naar je gsm/computer. Wandeling maken voor het slapengaan, waardoor je wat vermoeid raakt en thee drinken.
Slapeloosheid

Lees een boek

Probeer een boek te lezen, dan zijn je hersens niet al teveel bezig; je piekert minder omdat je word afgeleid en je valt lekker ontspannen in slaap. Ik val zelf altijd geweldig in slaap als ik er ook nog een kopje groene thee bij doe, het liefst zonder suiker. Nog 1 tip, je moet niet dingen gaan tellen want dan zijn je hersens teveel bezig en de meeste mensen vallen dan moeilijker in slaap.
Slapeloosheid

Kijk naar een bepaald punt

Ga in je bed liggen en kijk naar 1 bepaald punt rond je bed blijf er naar kijken en focus je er, op waarschijnlijk val je na 5 tot 10 minuten vanzelf in slaap. Wat ook werkt is op je rug gaan liggen en door je neus 4 seconden inademen en door je mond 8 seconden uitademen daar word je rustig van en dan val je meestal vanzelf in slaap, als dit niet werkt ga er dan even uit zet rustige muziek op of doe iets hersenloos ga daarna weer naar bed en probeer het opnieuw.

Slapeloosheid

Moeilijk in slaapkomen: Geen mobieltjes

Een uur voordat je gaat slapen geen mobiele aparaten gebruiken. Neem één kopje thee voor je gaat slapen. En maak het niet te warm in bed.
Slapeloosheid

Slaap met knop van de klaproos

Neem een knop van de klaproos en doe hem onder je kussen en je slaapt heerlijk.
Slapeloosheid

Drink koude dranken

Zorg ervoor dat als je melk, thee of wat dan ook drinkt om je te helpen slapen dat deze drank dan koud is. Reden hiervoor is dat als het lichaam in slaap komt de binnentemperatuur t.o.v. de huidtemperatuur verlaagd (Daarom is je partner als hij/zij slaapt warmer dan als hij/zij wakker is) Wat ook goed helpt is om ongeveer een uur tot anderhalf uur voor het slapen gaan een warm bad of warme douche te nemen. Op die manier verwarm je het gehele lichaam en de tijd die tussen het verwarmen en naar bed gaan zit geeft het lichaam tijd om af te koelen via de huid, welke dan ook langer warm blijft.
Slapeloosheid

Speel op YouTube 8d souds zie ook Spotify. Er zijn speciale koptelefoons met Bluetooth en blinddoek voor bij bv zorp personeel met licht trauma's omtrent corona werkt dit ook heel goed. Neem er je voordeel mee en rust zacht
Slapeloosheid

Drink warme melk met honing

Drink voor het slapen gaan een tas warme melk met honing.
Slapeloosheid

Etherische lavendelolie

Als u onrustig bent en slecht in slaap komt, doe dan een paar druppeltjes etherische lavendelolie op uw kussensloop.
Slapeloosheid

Wedstrijdje met jezelf

Doe een wedstrijdje met jezelf!
Ga comfortabel liggen en probeer zo lang mogelijk wakker te blijven met je ogen dicht. Je verliest altijd en valt binnen 10 minuten in slaap.

Slapeloosheid

Ga later naar bed

Hier een tip tegen inslaap problemen. Ga ander half à twee uur later naar bed. Bij mij werkt het heel goed.

Slapeloosheid

7 tot 8 uur slapen

Waarom is het belangrijk om minimaal 7 tot 8 uur per dag te slapen?

De meeste mensen weten wel dat je minimaal 7 tot 8 uur moet slapen. Er zijn ook mensen die vaak korter slapen en nog even televisie blijven kijken.
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) is het belangrijk dat je voldoende slaap krijgt. Als je minder dan 7 uur slaap per dag krijgt, is dat net zo slecht voor je als roken en niet bewegen!
Er is een uitgebreid onderzoek gedaan door de WHO. Mannen die korter dan 7 uur per nacht slapen hebben een grotere kans op een beroerte en de kans op een hartaanval is 2 x zo groot.
In de nacht vernieuwen je huid- en haarcellen. Als je dus te weinig slaapt wordt dat proces verstoord. Ook heb je eerder trek in ongezond eten als je te weinig slaapt. Dit betekent op lange termijn dat je in gewicht aankomt.
Door ernstig slaapgebrek wordt je reactievermogen vertraagd, je kunt je minder gemakkelijk concentreren, je immuunsysteem wordt verzwakt en daardoor ben je sneller vatbaar voor virussen en bacteriën.

Slapeloosheid

3 uur voor het slapengaan niets meer eten. 2 uur voor het slapengaan geen schermactiviteiten meer en fel licht vermijden. Als je in bed kruipt en alsnog niet onmiddellijk de slaap kan vatten of 's nachts wakker wordt en niet opnieuw in slaap geraakt, pas dan omgekeerde psychologie toe bij jezelf: zeg jezelf dat je niet mag slapen gedurende minstens 200 tellen. Vervolgens tel je van 200 naar 0. Als je de tel kwijtraakt begin je opnieuw. Ben je na 200 tellen nog steeds wakker. Aanvaard dan dat je (nog) niet moe genoeg bent en zet je recht, begin een boek te lezen ter afleiding (fysiek of op een ereader maar niet op je smartphone! Gebruik ook geen fel lampje op je ereader maar gebruik een klassieke nachtlamp met een zachte lichtkleur) tot je je wel moe begint te worden. Is dat niet het geval tot het tijd wordt om op te staan dan heb je tenminste de lichamelijke rust gehad door in bed te blijven liggen.
Slapeloosheid

Warme douche voor het slapen gaan. Eventueel magnesium tabletten (draagt bij aan een goede geestelijke balans). Een boek/ tijdschrift in bed lezen met een kop Kamille thee. En je valt vanzelf in slaap.
Slapeloosheid

Slaap met raam op een kier

Slaap met raam op een kiertje en zorg dat je thee doosjes op je kamer heb staan. Je neus gaat open en als je gaat liggen ruik je de heerlijke thee.
Slapeloosheid

Drink melk voor het slapen

Drink een tas melk voor je ga slapen.
Slapeloosheid

Eet banaan en drink warme melk

Eet een uur van te voren een banaan of pak warme melk daar zit een stofje in waar je lekker door slapen kan.
Slapeloosheid

Plat op bed liggen

Ga plat op je bed liggen, met je armen naast je lichaam. Ga dan je lichaam aanspannen dat doe je 10 keer en je word vanzelf moe
Slapeloosheid

Span aan en ontspan en val in slaap

Span eerst heel je lichaam aan en ontspan het dan weer. Doe dan je ogen dicht en je valt zo in slaap! Bij mij werkt het altijd.
Slapeloosheid

Eet een plak kaas

Eet een plakje kaas als je niet kunt slapen. Bij mij werkt het altijd! :D
Slapeloosheid

Val in slaap van melatonine

Bij de aphoteek of drogist melatonine halen, maar mensen die niet van slaapmiddel houden; kunnen beter een speciale olie halen bij de drogist. dat is plantaardig en heel natuurlijk.
Slapeloosheid

Huppelen om moe te worden

Op een been huppelen 5 minuten je bent dan zo moe dat je neer valt. Het beste werkt als je het buiten doet zodat de frisse lucht je hersenen goed vermoeid. Als je je vinger in een glas water doet en zo gaat slapen werkt het optimaal.
Slapeloosheid

Hopbellen onder hoofdkussen

Leg hopbellen onder uw hoofdkussen door de geur word u slaperig.
Slapeloosheid

Slaap is goed voor de huid

Het woord schoonheidsslaapje bestaat niet voor niets. Goed slapen doet wonderen voor je huid en het geeft je voldoende energie om vrolijk aan een nieuwe dag te beginnen.
Slapeloosheid

Melatonine helpt met inslapen

Een natuurlijk middel wat écht helpt bij het inslapen en ook doorslapen is melatonine. Bij iedere drogist of reformwinkel te krijgen.
Slapeloosheid

Drink een beker warme melk

Kom je maar niet in slaap...drink een uurtje voordat je naar bed gaat een beker warme melk. Werkte bij mij super goed..ik slaap nu heel goed!
Slapeloosheid

Warme melk met honing

Warme melk met honing voor het slapen gaan.
Slapeloosheid

Lees een boek tot je moe bent

Pak een boek een lees tot je moe bent.
Slapeloosheid

Warme melk met anijs

Maak een beetje warme melk klaar en doe daar twee blokjes anijs in. En dan laten afkoelen en op drinken. En u slaapt als een roos.
Slapeloosheid

Schrijf van je af

Slapeloosheid omdat je 1000 dingen in je hoofd hebt? Alles opschrijven en je bent "er van af".