De beste tips

Spierpijn

Gelatine werkt goed tegen Spierpijn

Bij spierpijn elke dag 1 blaadje (blanke) gelatine even in het water en dan innemen. Het helpt geheid, smeert de gewrichten en verlicht de spierpijn. Is veel goedkoper dan al die dure pillen.

Spierpijn

Spierontsteking insmeren met Goudsbloemzalf

Spierontsteking,
wrijf de plaats 3 keer per dag in met Goudsbloemzalf doe dit enkele dagen en de ontsteking is weg.

Spierpijn

Tips tegen spierpijn

Wat te doen tegen spierpijn? 1. Stap in een ijskoud bad. Stap direct wanneer u thuiskomt van het sporten onder een koude douche of in een koud bad. U kunt uiteraard ook een ice pack op uw spieren leggen. Dat is even afzien, maar de kou is goed voor de doorbloeding van het lichaam. Door de lage temperatuur vernauwen de bloedvaten tijdelijk, zodat de afvalstoffen beter kunnen worden afgevoerd. 2. Neem rust én beweeg Bewegen is niet fijn als u spierpijn heeft, maar door te bewegen voorkomt u dat u zich dagenlang als een robot beweegt. 3. Drink kersensap of cranberrysap Veel water drinken zorgt ervoor dat de afvalstoffen uit uw spieren goed worden afgevoerd. Onderzoek toont aan dat kersensap antioxidanten (zogenoemde anthocyanen) bevat, die een ontstekingsremmende werking hebben. Ook cranberrysap en zwarte bessensap helpen. 4. Ga naar de sauna De spieren ontspannen door de warmte en de pijn vermindert 5. Eet ‘pijnstillende’ voeding Onderzoek toont bijvoorbeeld aan dat gember helpt tegen spierpijn. Ook andere voedingsmiddelen helpen tegen spierpijn zoals: zalm, kurkuma, yoghurt, verse munt, sojabonen en peper. Bovendien zijn producten met vitamine B12 (noten, bananen, sinaasappels, kip en eieren) een aanrader.
Bekijk 3 andere tips

De nieuwste tips

Spierpijn

Warmte kussens

Eerst ff een klein verhaaltje: Ik heb een baan waar ik veel loop, eigenlijk de hele dag door wel. En minimaal 1x in de week heb ik van die. “als je nu stil blijft zitten…kun je over 2 uurtjes niet meer normaal (of soms zelfs niet meer :’D) SPIERPIJN dat het enigste wat dan echt helpt is: Twee kleine warmte kussentjes, of 1 lange ookgoed, die in je bed leggen, op de plekken waar je bovenbenen komen te liggen. Ondertussen ga je heet douchen! Als je zo’n veretelbare douchkop hebt, begin je met middel en dan 3 minuten hardste op je bovenbenen. Want niet iedereen heeft makkelijk toegang tot een bad/sauna en ik heb geen bad thuis dus. Als je de minuten voorbij zijn ga je gewoon je douchen afmaken. Dan en dit is wel belangrijk, zorgen je dat je of je pyama in douche aan doet of een badjas ofzo. Je spieren zijn namelijk warm nu en dat wil je zo houden. Rechtstreeks naar je bed!! En dan ga je zo in bed liggen, dat de spierpijn spieren direct contact met de warmtekussens. Stand/temperatuur is aan jezelf! En daarbij de standen zijn van alle merken anders. Je gaat 100% in slaap vallen. Ik heb een fluffy dikke lange badjas en soms hou ik die aan. Je staat de volgende ochtend met nog wel spierpijn op, maar vele malen minder pijnlijk als de avond ervoor. En omdat je weer in beweging komt je de dagindeling, heb je die avond nog minder last
Spierpijn

Spierpijn voorkomen

Spierpijn voorkomen: - Eet na je training een eiwit- en koolhydraatrijke maaltijd. Eet bijvoorbeeld een bakje kwark met banaan. - Zorg voor een goede warming-up en cooling-down. - Neem een warme douche. Ook een warm bad, warm kompres, infraroodlamp of bezoekje aan de sauna verwarmen de spieren. Hierdoor verbetert de bloedsomloop en kunnen afvalstoffen sneller worden afgevoerd. - Drink voldoende water. Dat zorgt ervoor dat de afvalstoffen worden verdund en makkelijker kunnen worden afgebroken. - Eet magnesium en Calcium. Magnesium zit onder andere in peulvruchten, noten, zaden, groene (blad)groenten, grapefruit en abrikozen. Calcium vind je onder andere in zuivel en kalium zit onder andere in aardappelen, melkproducten, groente, fruit en noten.
Spierpijn

Neem warm bad bij spierpijn

Neem een lekker warm bad! Dat helpt heel erg.

Nog 3 andere tips

Spierpijn

Voorkom spierpijn door augurkennat te drinken

Drink na het intensief sporten een half glas augurkennat! Je hebt dan minder snel last van kramp en herstelt sneller.
Spierpijn

Warme handdoek met venkelthee werkt verzachtend

Warme handdoek met venkelthee op je lichaam liggen ontspannend en verzacht de pijn.
Spierpijn

Warme harde douchestraal verzacht spierpijn

Warme harde straal van de douche 5 minuten erop houden. Dat verzacht de pijn en ontspant de spieren. Goed warm houden erna met tijgerolie.