Cookies helpen Oma Weet Raad om uw gebruikerservaring te verbeteren. Bij gebruik van de website gaat u akkoord met ons privacy statement. Accepteren

Ontlasting

Ik ben sinds 2 weken begonnen met gezonder eten. In het begin kon ik nog gewoon naar het toilet. Helaas kan ik nu al 4 dagen niet poepen. Mijn buik is opgeblazen en hard. Wat werkt hier het beste tegen?

Anoniem

6

Probeer eens op de nuchtere maag twee glazen warm water te drinken

0

Sinaasappelen, pruimen, veel water drinken, bewegen en vooral vermijd stress!!! Stress zet je darmen stil (om energie op te sparen)

0

Als je hier uiteindelijk ziek van wordt (misselijkheid en buikpijn, weet ik uit ervaring), snel naar de huisarts. Deze heeft er vast een middeltje voor, dat kreeg ik ook en het werkte meteen. Nadat je "genezen" bent, veel drinken, fruit en groente eten, bruin brood (granen) en peperkoek!

0

Ik weet niet wat dat "gezonder eten ïnhoudt, maar drink in ieder geval minstens 2 liter vocht per dag en eet vezelrijke voeding. Als dat doet, kun je gegarandeerd poepen. het kan zijn dat je darmen nu wat verstopt zijn, maar dan vraag je aan de huisarts een poeder dat laxerend werkt en daarna kun je met voldoende vezels en vocht prima naar het toilet. En probeer ook om gewoon op vaste tijden naar het toilet te gaan. lijkt niet haalbaar, maar is echt te leren. Zeg ook niet te snel "ik kan niet" , want als je rustig bent moet het gewoon lukken. Wat ook helpt de darmen te activeren als je niet kunt, is im even een beetje te persen, dan af te knijpen, en dat enkele keren te herhalen. Dikwijls zul je daan voelen dat de dikke darm in actie komt en er een beetje stuwing komt.

0

Niet naar de huisarts stappen maar een kop warm water nemen en daar een goeie slok olijfolie, castorolie (wonderolie) of kokosolie aan toevoegen. Dit ineens opdrinken. Dan lukt het je geheid te poepen.

0

Hurken! Gehurkt poepen werkt echt super!

0

Login om een reactie te geven: